האם ועד עובדי "ידיעות אחרונות" ישבית את העיתון?

המאבק בין העיתונאים בקבוצת "ידיעות אחרונות" להנהלה מסלים, והוועד מאיים לנקוט צעדים ארגוניים חריפים יותר מאלה שננקטו עד כה • בהודעה לעובדים ששוגרה הבוקר ע"י הוועד, עודכנו העיתונאים כי ההנהלה מתבצרת בעמדתה, וכי המו"מ תקוע

בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: כדיה לוי

המאבק בין העיתונאים בקבוצת "ידיעות אחרונות" להנהלה מסלים, והוועד מאיים לנקוט צעדים ארגוניים חריפים יותר מאלה שננקטו עד עתה. בהודעה לעובדים ששוגרה הבוקר (ד') על-ידי הוועד, עודכנו העיתונאים כי ההנהלה מתבצרת בעמדתה, וכי המשא-ומתן בין הצדדים תקוע.

"אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון - לא תהיה לנו ברירה אלא לפתוח בצעדים ארגוניים כבר בקרוב, והפעם במתכונת נרחבת מבעבר", נכתב בהודעה. ההערכות הן כי אם לא תהיה התקדמות במשא-ומתן, הצעדים עשויים להגיע עד להשבתת העיתון. 

עוד נכתב בהודעה לעובדים כי "מטבע הדברים, ההתראה על הצעדים תהיה קצרה, וכולם מתבקשים להיות ערניים". לדברי הוועד, "השתתפות מלאה של כל העיתונאים - גם של מי שעובדים בשטח או מהבית - חיונית וקריטית להצלחת המהלך".

נזכיר כי בין העובדים להנהלה הוכרז על סכסוך עבודה כבר לפני כחודש.

עוד נזכיר כי בחודש מרץ השנה, לאחר שורה של צעדים ארגוניים שכללו גם אסיפות עובדים בשעות העבודה (מה שאמור היה לייצר עיכובים בהדפסת העיתון), ועד העובדים חתם על הסכם ביניים עם ההנהלה

במסגרת ההסכם נקבע כי יפוטרו 29 עובדים עד 2021. בין הצדדים הוסכם כי כל הכסף שנוכה משכר העובדים בשל העיצומים והצעדים הארגוניים, יוחזר להם מיידית. בנוסף, הצדדים סיכמו על המשך משא-ומתן אינטנסיבי עד לחתימה על הסכם קיבוצי רחב.

אך מספר שבועות מאוחר יותר התברר כי השמחה הייתה מוקדמת, והצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות שיאפשרו חתימה על הסכם קיבוצי. לפני כחודש דיווח הוועד לעובדים על חידוש סכסוך העבודה, ועתה נראה כי כבר בימים הקרובים הם יחלו לנקוט צעדים ארגוניים.