מחיר הפעלת "ידיעות תקשורת": 25 מפוטרים ו-25 עובדים לחל"ת של חצי שנה

בקבוצת "ידיעות" מוכנים להשאיר את רשת המקומונים בחיים, אך נוקבים במחיר כואב בתמורה • עפ"י תוכנית ההנהלה שהוצגה לארגון העיתונאים, העיתונים יופעלו בכוח-אדם מינימלי, והחומרים המערכתיים יילקחו בחלקם מהתוכן הכללי של "ידיעות אחרונות"

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי

בקבוצת "ידיעות אחרונות" מוכנים להשאיר את רשת המקומונים "ידיעות תקשורת" בחיים, אך נוקבים במחיר כואב תמורת זאת: לארגון העיתונאים הוגשה תוכנית שגובשה על-ידי הנהלת הרשת, במסגרתה יפוטרו 25 עובדים, ו-25 עובדים נוספים יוצאו לחל"ת של שישה חודשים. על-פי תוכנית ההנהלה, העיתונים יופעלו בכוח-אדם מינימלי, והחומרים המערכתיים יילקחו בחלקם מהתוכן הכללי של "ידיעות אחרונות".

כפי שנחשף בגלובס, לאחרונה ובעיצומו של משא-ומתן על תוכנית קיצוצים שמבקשת הנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" לבצע, קיבל ארגון העיתונאים הודעה כל כוונת ההנהלה לסגור לחלוטין את רשת "ידיעות תקשורת" ולפטר את 100 העובדים המועסקים בה, זאת על רקע המצב הכלכלי הקשה של העיתונות המודפסת בכלל וההחמרה במצבם של המקומונים בעטיו של משבר הקורונה בפרט.

בעקבות ההודעה ארגון העיתונאים פנה לבית הדין לעבודה, ושם סוכם כי קבוצת "ידיעות אחרונות" תעביר לארגון נתונים על המצב לאשורו ותגבש תוכנית שתאפשר להותיר את הרשת במתכונת מצומצמת. 

תוכנית ההבראה שגובשה תעלה בימים הקרובים על שולחן המשא-ומתן שמתנהל עם ארגון העיתונאים וועדי העובדים של הקבוצה, ויש להניח כי תאושר בגבולות גזרה אלה, תוך ניסיון למזער את הפגיעה בעובדים שיצאו לחל"ת. 

נזכיר כי התוכנית המקורית שהובאה לדיון עם הוועדים בטרם הודיעה ההנהלה על ההחלטה לסגור את הרשת התייחסה לפיטוריהם של כ-30 עובדים, ובשלבים הקודמים של המשא-ומתן הייתה התכנסות לפיטוריהם של כ-21 עובדים.

התוכנית כפי שהיא מוצגת כעת אומנם מדברת על היקפי פיטורים נרחבים בהרבה (יש להניח כי החלק הארי מאלה שיוצאו לחל"ת לא יוחזרו לעבודה), אבל בשורה התחתונה מאפשרת את קיום הרשת ואת העסקתם של כ-50 עובדים.

מקבוצת "ידיעות אחרונות" נמסר לגלובס כי בימים אלה הוגשה להנהלת הקבוצה תוכנית הבראה והתייעלות על-ידי הצוות הניהולי המקצועי של הרשת, עורכי ומנהלי המקומונים. על-פי התוכנית, הרשת - הכוללת מקומונים מודפסים בפריסה ארצית ואת רשת אתרי mynet - תמשיך לפעול במתכונת צרה שתאפשר את המשך ההוצאה לאור של המקומונים.

עוד נמסר כי "התוכנית התגבשה על רקע משבר העיתונות הכללי בישראל ועל רקע המשבר הקיים בין ארגון העיתונאים ב'ידיעות אחרונות' לבין ההנהלה. הנהלת הקבוצה צפויה להציג את התוכנית ולקיים היוועצות עם נציגות העובדים עוד השבוע".

מארגון העיתונאים נמסר: "אנחנו לומדים את פרטי התוכנית שהוצגה לנו היום על-ידי ההנהלה, ונתייחס אליה בהקדם".