בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת ברקע למבול דוחות; אמזון איכזבה, אינטל הפתיעה

אמזון צונחת בשלב שלאחר המסחר לאחר שפיספסה את תחזית הרווח • אינטל הפתיעה את השוק לאחר שרשמה תוצאות טובות מהצפוי • ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון קרא להקדמת הבחירות ל-12 בדצמבר כדי לפתור את המבוי הסתום בעניין הברקזיט • 3M הכבידה על הדאו ג'ונס לאחר שסיפקה תחזית מאכזבת

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:25

אמזון צונחת בכ-6% בשלב שלאחר המסחר לאחר שהחברה פיספסה את תחזית הרווח למניה וסיפקה תחזית פסימית לרבעון הבא.

אינטל הפתיעה את השוק לאחר שרשמה תוצאות טובות מהצפוי, ומנייתה מזנקת בכ-8% בשלב שלאחר המסחר.

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת על רקע שלל דוחות כספיים לרבעון השלישי. 3M הכבידה על הדאו ג'ונס שננעל באדום, מנג הנאסד"ק עלה בכ-0.8%.

22:30

מחיר הנפט טיפס זה היום השלישי ברציפות ונסגר בשיא של חודש. החוזים על הנפט הגולמי נסגרו במחיר של 56.23 דולר לחבית, עלייה של 0.5%. 

החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,504.7 דולר לאונקייה, עלייה של 0.6%.

21:25

בורסות וול סטריט נסחרות בנטייה לעליות בעוד מניית 3M מכבידה על מדד דאו ג'ונס לאחר שהחברה פרסמה תחזית פסימית להמשך. הדאו ג'ונס משיל 0.2%, מנגד מדד הנאסד"ק עולה ב-0.6%, ומדד S&P 500 משייט מעל לרמה של 3,000 נקודות קרוב לשיא כל הזמנים.

עיני השוק מופנות לאמזון  שתפרסם את תוצאותיה לאחר המסחר בוול סטריט. מניית טוויטר  נופלת בחדות לאחר האכזבה מהדוחות לרבעון השלישי של 2019. איביי  מאבדת גובה לאחר שהנמיכה תחזיות להמשך, ומניית של יצרנית הרכבים פורד מוטורס  צונחת גם היא אחרי ירידה במכירות ברבעון. מנגד, טסלה מזנקת בשיעור דו ספרתי לאחר שעברה לרווחיות ברבעון השלישי.

19:40

האם הברקזיט בדרך לדחייה נוספת? ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נואש מהניסיון להעביר את הסכם ה"ברקזיט" שגיבש בפרלמנט הבריטי, וקרא הערב לבית הנבחרים לפזר את עצמו ולקבוע בחירות חדשות ב-12 בדצמבר. הנושא העיקרי על סדר היום של הבחירות, אם יתקיימו במועד זה, יהיה הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי. ג'ונסון אמר את הדברים בדיון הערב בפרלמנט, וכעת על האופוזיציה בבית הנבחרים להכריע אם להקדים את הבחירות ביתר משנתיים. את המכתב פרסם ג'ונסון גם בעמוד הטוויטר שלו.

בעקבות ההודעה הליש"ט צונחת בכ-1% אל מול הדולר ושערו עומד כעת על 1.29 דולרים.

18:36

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה הירוקה בהובלת מדד הפוטסי הבריטי שעלה בכ-1%. הדאקס טיפס ב-0.6% והקאק עלה ב-0.55%.

בוול סטריט המדדים נסחרים במגמה מעורבת על רקע מבול דוחות לרבעון השלישי.

מניית פורד מוטורס  נופלת ב-6.5% לאחר הדוחות שפרסמה החברה אמש לאחר המסחר. יצרנית הרכבים הנמיכה את התחזיות לשנה כולה והביעה חששות כי השינוי האירגוני לא מתורגם לשורה התחתונה.

טוויטר  צוללת בכ-20% לאחר שהחברה פיספסה את התחזיות לרבעון השלישי של 2019, כאשר תוספת המשתמשים לא פיצתה על התוצאות.

פייפאל  עולה ביותר מ-7% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השלישי, ועלייה של 19% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

איביי  נופלת בכ-8% לאחר שהחברה הנמיכה תחזיות.

מנייתה של טסלה  מזנקת בשיעור דו ספרתי לאחר שהחברה עברה לרווחיות ברבעון השלישי של השנה.

17:40

המסחר בבורסות ניו יורק נסחר במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.3%, הדאו ג'ונס מאבד 0.3% ו-S&P 500 נסחר כעת ביציבות. 

מנייתה של 3M  צונחת בכ-5% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חלשות ברבעון השלישי של השנה, בצל מתיחות הסחר שבין ארה"ב לסין. בשוק הסיני, שמהווה שוק מהותי עבור החברה, נרשם קצב צמיחה הנמוך מזה שלושה עשורים ברבעון שלישי של 2019 כאשר מתיחות הסחר פגעה בייצור המפעלים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בכך החברה מצטרפת לקטרפילר שדיווחה על ביקושים חלשים באסיה, וגם יצרנית הצעצועים הסברו שציינה את הפגיעה מהמכסים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות על רקע המשך עונת הדוחות ונוכח הדיווח לפיו סין הביעה נכונות לרכוש תוצאת חלקאית מארה"ב בגובה 10 מיליארד דולר בשנה. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.64%, הדאו ג'ונס מוסיף 0.2% לערכו  ומדד S%P 500 עולה ב-0.25%.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט נסחרים בעליות שערים, לאחר פרסום דוחות טובים מהצפוי אמש מענקית ההייטק מיקרוסופט 

מניית טסלה מזנקת ביותר מ-18% לאחר שיצרנית הרכב החשמלי פרסמה אתמול לאחר המסחר רווח מפתיע ברבעון.

מניית איביי  נופלת בכ-9% לאחר פרסום הדוחות. החברה סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי, לאחר שעמדה בתחזית ההכנסות ברבעון השלישי. איביי צופה כעת רווח למניה בטווח של 76-73 סנט על הכנסות של 2.77 מיליארד דולר עד 2.82 מיליארד דולר. התחזיות של האנליסטים בשוק היו לרווח של 76 סנט למניה על הכנסות של 2.85 מיליארד דולר.

מניית טוויטר  צוללת ב-20% לאחר דוחות מאכזבים

מניות נוספות שמרכזות היום עניין בעקבות דוחות הן 3M , מניית דאו , קומקאסט , אמריקן איירליינס , פורד , ג'ונסון אנד ג'ונסון .

דרישות האבטלה הראשוניות בארה"ב שהסתיימו ב-19 באוקטובר ירדו ב-6,000 תביעות ל-212,000 תביעות. התחזיות של הכלכלנים היו לקצב של 215,000 דרישות ראשוניות.

עוד פורסם בארה"ב כי ההזמנות של מוצרים ברי קיימה (ליבה) לחודש ספטמבר ירדו ב-0.3%, לעומת התחזיות של הכלכלנים לירידה של 0.2%.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית ללא שינוי. 

טורקיה חתכה את הריבית מעבר לצפוי, לרמה של 14% מרמה של 16.5%. התחזיות של הכלכלנים בשוק היו להורדת הריבית לשיעור של 15.5%.

13:00

נמשכות עליות השערים באירופה, לאחר שאלה נחלשו מעט מוקדם יותר בעקבות נתוני ייצור ושירותים גרועים מהצפוי בגוש האירו. מדד מנהלי הרכש (PMI) של מרקיט בתחום השירותים לאוקטובר הצביע על 51.8 נקודות, מעט מתחת לציפיות שעמדו על 51.9, בעוד שהמדד המקביל בתחום הייצור עמד על 45.7 לעומת ציפיות ל-46. המדד המשוקלל לאוקטובר עמד על 50.2, לעומת 50.1 בספטמבר אולם נמוך מתחזית של 50.3.

בגזרת הדוחות, מניית דיימלר מזנקת בכ-4.5% לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 8% ברווח הנקי ברבעון השלישי. 

מניית ה-IT אטוס  הצרפתית קופצת ב-10% לאחר שנודע כי המנכ"ל יפרוש כדי להיות המועמד של צרפת לנשיאות הנציבות האירופית, ויוחלף על ידי סמנכ"ל הכספים.   

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות שערים על רקע האי-ודאות שבה מצוייים המשקיעים בכל הנוגע לעיכוב הצפוי בעזיבתה של בריטניה את האיחוד האירופי, בעוד שעונת הדוחות הכספיים של החברות צוברת תאוצה.

מדד סטוקס אירופה 600  עולה ב-0.5% בהובלת עלייה של 1.1% במגזר ייצור הרכב. מגזר הטכנולוגיה רושם ירידה של 1%.

הברקזיט תלוי כעת בהחלטה של מנהיגי האיחוד האירופי האם להעניק לבריטניה דחייה נוספת לאחר שרה"מ בוריס ג'ונסון משהה את תהליך האישור לחוק הנסיגה שלו. ג'ונסון אותת על בחירות כלליות אפשריות לפני חג המולד אם המועד הסופי של 31 באוקטובר יידחה לשנה הבאה.

הבנק האירופה המרכזי ייוועד היום לפגישה האחרונה בנוגע למדיניות שלו תחת היו"ר היוצא מריו דראגי. השווקים אינם מצפים לשינויים משמעותיים במדיניות, לאחר שרק לפני שישה שבועות חשף ה-ECB חבילת תמריצים מאסיבית. 

רויאל בנק אוף סקוטלנד  (RBS) דיווח על הפסד נקי של 315 מיליון ליש"ט ברבעון השלישי, על רקע תשלום של 900 מיליון ליש"ט ליישוב תביעות הנוגעות לשערוריית המכירה של מוצרים לא ראויים בתחום ביטוח הגנת תשלומים (PPI). מניות בנק ההלוואות הבריטי צונחות ב-2.7%.

מניית נוקיה  הפינית צונחת ב-22% לאחר קיצוץ תחזית הרווח השנתית ל-2019 ול-2020, בעקבות תחרות קשה והשקעות נוספות. 

יצרנית הכימיקלים הגרמנית BASF  דיווחה על צניחה ברווח הנקי ובהכנסות ברבעון השלישי, אך המניה רושמת עליות קלות.

בעליות מובילה KION GROUP  הגרמנית שמנייתה נוסקת ב-12.6% בעקבות תוצאות חזקות לרבעון השלישי. עליות של 8% נרשמות המניית חברת ההנדסה השבדית ALFA LAVAL  שהיכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי.

באסיה ננעלו השווקים במגמה מעורבת, עם ירידות בשנחאי ועליות בטוקיו, בהונג קונג ובקוריאה. 

 09:00

בשוקי אסיה נמשך המסחר המעורב, על רקע הנתונים המדאיגים על הצמיחה בקוריאה. ירידות של כ-0.2% נרשמות בשנחאי  ובשנזן, בעוד שבהונג קונג  נרשמות עליות של כ-0.5%.

בS&P/ASX 200  עולה המדד בכ-0.3%, בהובלת עליות במניות הנפט.

עלייה של 0.6% נרשמת בטוקיו . מניית סופטבנק מאבדת כ-3% על רקע הידיעות על השתלטות הבנק על חברת וויוורק.

בקוריאה הדרומית עבר מדד קוספי   מירידה לעליות של כ-0.3%. ענקית השבבים SK Hynix דיווחה על רווח תפעולי של 473 מיליארד וון ברבעון השלישי (כ-405 מיליון דולר), ירידה של 93% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018, על רקע המשך הצניחה במחירי שבבי הזיכרון. למרות זאת מדובר בשיפור לעומת ציפיות של 418 מיליארד וון. המניה מזנקת ב-2.6%. 

יצרנית הפלדה פוסקו, וכן יונדאי מוטור וקיה מוטור, צפויות לפרסם גם הן דוחות. 

07:00

המסחר בשוקי אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת, עם עליות בטוקיו באוסטרליה ובהונג קונג וירידות בקוריאה הדרומית.

המשקיעים מודאגים מהמשך ההאטה בצמיחה בקוריאה הדרומית. מהנתונים שפורסמו עולה כי התמ"ג במדינה צמח ברבעון השלישי ב-0.4%. המדינה סובלת השנה מהאטה שנגרמת בין היתר ממלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין.

עוד מצפים המשקיעים לפגישת הבנק האירופי המרכזי היום - האחרונה תחת הנהגתו של היו"ר מריו דראגי, שיסיים כהונה של שמונה שנים.  

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בטריטוריה הירוקה, וזאת לאחר שהתנהל רוב שעות היום סביב רמת הפתיחה. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.17%, הנאסד"ק טיפס ב-0.19%, ומדד S&P 500 עלה ב-0.29%.

מחיר הנפט זינק ביותר מ-3% ונושק ל-56 דולר לחבית על רקע ירידה מפתיעה במלאי בארה"ב.