שנה אחרי הניסיון הקודם: אסם מייקרת חלק ממוצריה

מדובר על עליית מחיר של כ-7% על סדרת המוצרים של מנה חמה • אסם: "מדובר במספר קטן ושולי של מוצרים שבהם נפלה טעות במחירון המקורי"

מנה חמה של אסם / צילום: שני מוזס, גלובס
מנה חמה של אסם / צילום: שני מוזס, גלובס

שנה אחרי שהניסיון של אסם-נסטלה להעלות מחירים בצורה רוחבית נחסם, חברת המזון השלישית בגודלה בישראל עושה ניסיון נוסף להעלות מחירים. אלא שאם אז היה בכוונת החברה לייקר בצורה רוחבית שליש מהמוצרים שלה, נראה כי הפעם החברה החליטה לפעול באופן מצומצם יותר. היום (ה') הודיעה אסם לרשתות המזון על עליית מחיר של כ-7% על 8 פריטים שונים של המותג מנה חמה.

לצד המהלך הזה בו התבצעה עלייה של ממש במחיר המוצר, החברה פועלת להשיק מוצרי פרימיום חדשים באריזות קטנות יותר. כך, בעוד שבועיים תגיע למדפים סדרת מוצרים חדשה של אסם - טחינה עם תוספות של המותג צבר. כיום אסם נוהגת לשווק את הטחינה שהיא מוכרת במשקל 400 גרם, אולם המהדורה החדשה שכוללת תוספת סלט בתחתית הטחינה - תושק באותו המחיר בגודל של 350 גרם. מדובר במגמה שמאפיינת לא מעט חברות מזון, במסגרתה מושקים מוצרי פרימיום במשקל או באריזה קטנים יותר שאומנם מציעים שדרוג מסוים למוצר, אך גם טומנים בהם צמצום כמות.

מאסם נמסר כי "מדובר במספר קטן ושולי של מוצרים, שבהם נפלה טעות במחירון המקורי, שהתגלתה בבדיקה תקופתית ותוקנה". עוד נמסר כי "החברה ממשיכה במדיניות הקפאת המחירים כפי שהודיעה לפני כשנה".

נזכיר כי לפני שנה אסם ביקשה לייקר את מחיריה בעיתוי שעורר זעם ציבורי - ביום הוא הועלו גם מחירי החשמל והמים. הצעד הזה הוביל למחאה ציבורית למשך ימים ספורים, שנמוגה לאחר שהחברה חזרה בה.

לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי יוניליוור ביצעה עדכון מחירים לחלק ממוצריה בשיעור של עד 17% באמצעות הקטנת אריזות. גם במקרה של יוניליוור מדובר על מגוון מצוצמם יחסית של מוצרים, ביניהם דגני בוקר "כריות", "קוקמן", "קינמונים", "קליק" ו"נשנושים".

במאי האחרון ביצעה גם קימברלי קלארק הקטנה של מספר היחידות באריזה במגוון מוצריה, שמשמעותה ייקור ריאלי. כך למשל חבילת שקיות זבל הוקטנה מ-50 שקיות בחבילה ל-45 שקיות בלבד.