ח"כ פרקש הכהן: "ששר האוצר יציג בפנינו את הגירעון לפני שנאשר העברות כספים"

ח"כ אורית פרקש הכהן, חברת ועדת הכספים מטעם כחול לבן, ביקשה שבטרם תצביע הוועדה לאשר העברות, יוצגו בפניהם נתונים מפורטים אודות עומק הגירעון ומידע בדבר הקיצוץ הרוחבי המתוכנן • "היעלה על הדעת שחברה עסקית – שחברי הדירקטוריון שלה יודעים כי מצבה הכלכלי מתדרדר והולך – יאשרו העברות כספים במיליארדים"

היום החל באופן רשמי יום הדיונים הראשון בכנסת ה-22, ולקראת דיון העברות (המכונה "שינויים בתקציב") המתוכנן מחר בוועדה החלה להתעורר התנגדות. ח"כ אורית פרקש הכהן, חברת ועדת הכספים מטעם כחול לבן, פנתה הערב ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וביקשה שבטרם תצביע הוועדה לאשר העברות, יוצגו בפניהם נתונים מפורטים אודות עומק הגירעון ומידע בדבר הקיצוץ הרוחבי המתוכנן.

פרקש כהן מציינת כי לאור החריגה מיעד הגירעון, בהיקף של עשרות מיליארדים, דיון ההעברות מעורר בעיות. "גירעון זה כידוע לך הוסתר על ידי הממשלה היוצאת, לא כלל את עלות הבחירות, את ההסכמים הקואליציוניים הצפויים לאחר הבחירות, את עלות הסדרי סבסוד צהרונים בכמעט מיליארד שקל ועוד. כלומר הבור עוד העמיק והחמיר ועוד צפוי להעמיק. לכך יש להוסיף את ההאטה בכלכלה העולמית המתרחשת בתקופה זו ואשר דורשת משנה זהירות בהתנהלות הכלכלית של ממשלת ישראל", היא כתבה בפנייתה לגפני.

"למרות כל זאת, אנו חברי ועדת הכספים מתבקשים לדון בתשלומים והעברות תקציביות בסכום עתק של מעל לעשרה מיליארד שקל, כאילו אנחנו ב"עסקים כרגיל". הדיון הצפוי יתקיים מבלי לספק לנו, חברי הוועדה ולך העומד בראשה, את התמונה המלאה. לא אודות גובה הגירעון לא בשאלת התשלומים ועמידתם ביעדי הגירעון, ולא אודות השפעתו על ההתנהלות של הממשלה הקרובה או הצעדים הנבחנים על מנת למתן את השפעתו על הציבור".

פרקש הכהן דורשת מגפני לזמן את שר האוצר או את ראש אגף התקציבים לדיון כדי שיפרטו את תמונת המצב לפני אישור ההעברות ושינויי התקציב. "היעלה על הדעת שחברה עסקית - שחברי הדירקטוריון שלה יודעים כי מצבה הכלכלי מתדרדר והולך - יאשרו העברות כספים במיליארדים בלי להבין את התמונה הכוללת??" היא כתבה.