בתי מלון | בלעדי

אחד "הפילים הלבנים" הגדולים בישראל יהפוך למלון של רשת פתאל

המבנה המוכר שניצב נטוש לצד כביש 395 סמוך לכניסה לגבעת יערים צפוי להתעורר לחיים – רשת פתאל תשכור את המבנה לתקופה של 25 שנים ותקים בו מלון - כך נודע ל"גלובס" • במקביל תרחיב פתאל את אחיזתה בירושלים

המלון הנטוש בגבעת יערים / צילום: איל יצהר
המלון הנטוש בגבעת יערים / צילום: איל יצהר

המבנה המוכר שניצב נטוש לצד כביש 395, בין ירושלים לאשתאול, סמוך לכניסה לגבעת יערים, צפוי להתעורר לחיים - רשת פתאל תשכור את המבנה לתקופה של 25 שנים ותקים בו מלון ספא - כך נודע ל"גלובס".

המבנה יועד למלונאות עוד לפני שנים. בדוח שהזמין אגף התקציבים במשרד האוצר, ושתוכנו פורסם ב"גלובס" בסוף 2018, הוא הוגדר כאחד מ"הפילים הלבנים" הבולטים מבין עשרות מבנים נטושים אחרים ברחבי המדינה הנטועים על קרקע פרטית.

מי שיזמה את הקמת המלון היא משפחת בן חיים הירושלמית, שהחזיקה גם במלון טירת בת שבע ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים. הנחת אבן-הפינה להקמת המלון, שנקרא אז "מלון גן חיים", נעשתה עוד בשנת 1985, אלא שהבנייה לא הושלמה, לאחר שהיזמים נקלעו לקשיים כלכליים.

לאחר כעשור רכשה את השלד הלא גמור קבוצת משקיעים משווייץ, שביקשה להקים במקום מלון ספא יוקרתי ודיור מוגן. אלא שאז פרצה האינתיפאדה הראשונה, שהובילה למשבר חמור בתיירות ובענף המלונאות והפרויקט נגנז.

בשנת 2005 רכשה את המבנה חברת בוני התיכון שלא קידמה כל תוכנית במקום, ולפני כשנתיים מכרה את המבנה לקבלן הירושלמי מוטי לוי, שב-2017 הצהיר כי בכוונתו להקים במקום שני מלונות שישקיפו על הנוף המרהיב במקום.

כעת, אחרי שנים שהמבנה המרשים נטוש מזה עשרות שנים - הוא יקום לתחייה. הקרקע תישאר בידי לוי, ופתאל תשכור אותה בחוזה ארוך-טווח בהיקף שכירות המוערך ב-7 מיליון שקל לשנה לתקופה של 25 שנים. לוי ככל הידוע ישקיע כ-100 מיליון שקל בשיפוץ ובהקמת בתי המלון.

אזור מבואות ירושלים כולל כמה מלונות שפונים לנישת היוקרה והספא, והם יהוו מתחרים למלון שתקים פתאל. בין היתר ממוקם שם מלון כרמים של ישרוטל המונה 155 חדרים ומלון הבוטיק גורדוניה הממוקם במעלה חמישה.

במקביל תרחיב פתאל את אחיזתה בירושלים. לאחרונה הכריזה הרשת על הקמת מלון בוטיק במבנה לשימור בשמואל הנגיד 13, הסמוך לבית הכנסת הגדול בבירה. שמו המיועד של בית המלון הוא "בית שמואל הנגיד".

המלון, שצפוי להיפתח ב-2023, ישתרע על פני 3,500 מ"ר כשהוא ימנה 72 חדרים. ההשקעה בהקמת המלון נאמדת ב-80 מיליון שקל.

זהו המלון השישי של רשת פתאל בירושלים, והוא יצטרף ללאונרדו פלאזה, לאונרדו ירושלים, לאונרדו בוטיק והמלונות NYX ירושלים ובית אליאנס שעתידים להיפתח במהלך שנת 2022. רשת פתאל מונה 200 בתי מלון ב-18 מדינות.