לאחר 24 שנים כמנכ"ל: דוד פולק פורש מניהול חברת חלל תקשורת

פולק מכהן כמנכ"ל ספקית התקשורת הלוויינית מראשית דרכה • עלות שכרו של פולק בשנת 2018 עמדה על 2.6 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי ברוטו של 98 אלף שקל ומענק

דוד פולק, מנכ"ל חברת חלל תקשורת , יסיים בחודשים הקרובים את תפקידו לאחר תקופה של 24 שנים. בהודעה לבורסה שפרסמה החברה היום, דווח כי "בשיתוף עם המנכ"ל פולק, החלו הצדדים במו"מ בדבר סיום  כהונתו. החברה תשוב ותדווח כאשר יסוכם מועד סיום ההעסקה. הוועדה האקזקוטיבית של דירקטוריון החברה תפעל לאיתור מנכ"ל חדש".

פולק מכהן כמנכ"ל חלל תקשורת מראשית דרכה, ולמעשה הקים וניהל אותה מתחילת פעילותה העסקית. החברה היא ספקית שירותי תקשורת לוויינית בינלאומית משנת 1996, והחלוצה בישראל בתחום זה. החברה תכננה ושיגרה שישה לוויינים ויצרה תשתית ונכסי נקודות שמיים בחלל, המהווים בסיס לתקשורת לוויינית בינלאומית. תחת הנהגתו של פולק גם הונפקה חלל תקשורת בשנת 2005 בבורסה בת"א.

עלות שכרו של פולק בשנת 2018 עמדה על 2.6 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי ברוטו של 98 אלף שקל ומענק. 

חלל תקשורת נסחרת בבורסה לפי שווי של 232 מיליון שקל - לאחר שמניית החברה התרסקה ב-80% כמעט בחמש השנים האחרונות (גם לאחר זינוק של 85% מתחילת השנה הנוכחית). הסיבה לכך היא שני אירועים שאיתם התמודדה החברה ושלא היו בשליטתה - אובדן הקשר עם לוויין עמוס 5 והתפוצצות הטיל המשגר של לוויין עמוס 6. נוסף על כך, הנפיקה החברה לאורך השנים גם איגרות חוב מסדרות שונות בהיקף כולל של 1.69 מיליארד שקל ע"נ, הנסחרות כיום לפי תשואה שנתית לפדיון שנעה בין 3% ל-12% (כתלות בסוג הבטוחה של כל סדרה ומשך החיים הממוצע שלה).

כיום מספקת חלל תקשורת שירותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה באמצעות הלוויינים עמוס 3, עמוס 4 ועמוס 7 ברחבי אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה. ב-7 באוגוסט השנה שיגרה החברה מאתר השיגור בפלורידה שבארה"ב את הלוויין המתקדם "עמוס 17" שיוצר על-ידי חברת בואינג ונועד לתת מענה לגידול בפעילות התקשורת ביבשת אפריקה, וירחיב את הזדמנויות החברה.

במכתב ששיגר לדירקטוריון ולעובדי החברה, הודה פולק על תמיכתם ותרומתם לקידום תעשיית החלל הישראלית וביסוס מעמדה לכדי גורם בינלאומי חשוב וחובק עולם. עוד לדבריו, עובדי החברה יכולים להיות גאים בפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים שחלל תקשורת מציעה כיום ללקוחותיה בשוק מורכב ומשתנה. פולק הוסיף והודה להנהלה ולעובדים על עבודה מסורה וחברית לאורך השנים.

דירקטוריון חלל תקשורת, בראשות היו"ר חיים רומנו, הודה לדוד פולק על תרומתו רבת השנים לחברה ולתעשיית החלל הישראלית. "פולק הצעיד את חלל תקשורת לעידן חשוב של פעילות לוויינית אשר מביאה הכרה בינלאומית לחברה ולישראל", אמר. בתקופה הקרובה יתכנס הדירקטוריון לבחינת מינוי מחליף לפולק.