אחרי שנה: אירם גרייבר יסיים את תפקידו כמנכ"ל קופיקס

גרייבר ניהל בשנה האחרונה את הרשת שהשליטה בה נרכשה ע"י רמי לוי ב-2018 ובימים אלה נמצאת בתהליך שינוי קונספט • לפני מינויו שימש גרייבר כיועץ של לוי, ובתפקידיו הקודמים שימש כמנכ"ל ספקית המזון וילי פוד וכמנכ"ל פוליבה

סופר קופיקס / צילום: אמיר מאירי
סופר קופיקס / צילום: אמיר מאירי

אירם גרייבר יסיים את תפקידו כמנכ"ל רשת בתי הקפה קופיקס. גרייבר ניהל בשנה האחרונה את הרשת שהשליטה בה נרכשה על-ידי רמי לוי ב-2018 ובימים אלה נמצאת בתהליך שינוי קונספט.

הרשת נוסדה על רקע המחאה החברתית נגד יוקר המחיה כחלופה נגישה וזולה המציעה מגוון מוצרים, אולם בתקופה האחרונה היא נאנקת תחת קשיים עסקיים שפוגעים בה ובזכיינים שלה. קשיים אלה מלמדים כי המודל העסקי המקורי שלה לא פועל כמצופה.

לפני מינויו למנכ"ל קופיקס שימש גרייבר כיועץ של לוי, ובתפקידיו הקודמים שימש כמנכ"ל ספקית המזון וילי פוד וכמנכ"ל חברת פוליבה.

במהלך השנה האחרונה פתחה הרשת תחת פעילות הסופרמרקטים שלה סניף שכונתי ראשון תחת המותג "רמי לוי בשכונה" והחלה להסב סניפים נוספים למותג זה.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה קופיקס עם ירידה של 8% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018. עם זאת, היא רשמה שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית, שעמד על כ-26% ברבעון זה לעומת 24% ברבעון המקביל אשתקד. 

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה, בעלת השליטה ברשת קופיקס גרופ, מסר בהודעה לתקשורת: "נעתרנו לבקשתו של אירם לסיום תפקידו החל מסוף שנת 2019. רכישת השליטה ברשת קופיקס גרופ לוותה באתגרים משמעותיים, ביניהם שחיקה מתמשכת במותג החברה, שהביאו לשחיקה ברווחיות.

"במהלך השנה האחרונה אירם הוביל מספר צעדים שתרמו לשיפור בפעילות העסקית - ביניהם: שיפור תנאי הסחר מול הספקים בהתאם לתנאי הסחר של קבוצת רמי לוי; החדרת מותג פרטי אל סניפי החברה והגדלת מגוון המוצרים; שדרוג נראות הסניפים תוך אופטימיזציה של שטחי המסחר; הפחתת החוב הפיננסי; יישום תכנית הבראה לסגירת בתי קפה בהפעלה עצמית שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית; ייעול מפעל החברה; הקטנת הוצאות מטה החברה והשקת מרכולים תחת הפורמט 'סופר רמי לוי בשכונה' הזוכים להצלחה מסחררת. אני מבקש להודות לאירם על מסירותו ועל הצלחתו בתפקיד, ומאחל לו המשך הצלחה בדרכו החדשה".