אנדר ארמור בחקירה: ה-SEC חוקר את נהלי החשבונאות בחברה

לפי החשד, יצרנית ציוד הספורט העבירה מכירות מרבעון לרבעון כדי להיראות "בריאה" יותר

יו“ר ומנכ“ל אנדר ארמור, קווין פלנק / צילום: רויטרס, Steve Marcus
יו“ר ומנכ“ל אנדר ארמור, קווין פלנק / צילום: רויטרס, Steve Marcus

רשויות פדרליות בארה"ב חוקרות את נהלי החשבונאות בחברת אנדר ארמור (Under Armour), בחשד כי יצרנית ציוד הספורט העבירה מכירות מרבעון לרבעון כדי להיראות "בריאה" יותר, כך לפי מקורות יודעי דבר.

במסגרת החקירה, שעדיין לא הוכרזה רשמית, החוקרים תשאלו אנשים בבולטימור, שבה ממוקם מטה החברה, גם בשבוע שעבר, לפי אחד המקורות.

תובעים במשרד המשפטים הפדרלי עורכים בנושא זה חקירה פלילית בתיאום עם חוקרים אזרחיים ברשות ניירות הערך הפדרלית, ה-SEC, לפי מקור אחר.

אנדר ארמור מסרה כי היא משתפת פעולה עם משרד המשפטים וה-SEC. "החברה החלה להגיב ביולי 2017 לדרישות למסמכים ולמידע שנוגעים בעיקר לנוהלי החשבונאות שלה ולדיווחים קשורים", מסרה החברה אחרי שה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם את הכתבה. "החברה מאמינה בחוזקה כי נוהלי הדיווח שלה היו נאותים".

בבדיקה של מה שידוע כנוהלי הכרה בהכנסות, הרשויות מתמקדות בדרך-כלל בשאלה אם חברות רושמות הכנסות לפני שהן התקבלו, או דוחות את תאריך רישום הוצאות כדי לגרום לרווחים להיראות טובים יותר, או מסיבות נוספות.

אנדר ארמור, שעמדה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי היום (ב'), מארגנת מחדש את פעילותה על רקע מכירות חלשות בשנתיים האחרונות. עד אז היא נמנתה עם יצרניות ההלבשה מהירות הצמיחה, עם 26 רבעונים רצופים של לפחות 20% עלייה שנתית במכירות.

הרצף הזה הסתיים בפתאומיות כאשר אנדר ארמור החמיצה את יעדי המכירות שלה ברבעון האחרון של 2016. ב-31 בינואר 2017 צנחה מניית החברה אחרי דיווח על עלייה של 12% במכירות ברבעון החגים והנמכת תחזית הצמיחה לשנה כולה. באותו יום דיווחה אנדר ארמור על פרישת סמנכ"ל הכספים שלה דאז אחרי שנה בתפקיד.

באותה עת, המייסד והיו"ר-מנכ"ל קווין פלנק ייחס את ההאטה במכירות לתנועת קונים נמוכה בפחות חנויות, לתמהיל המוצרים של החברה ושינויים בתעשיית בגדי הספורט, כולל פשיטות רגל של רשתות חנויות כמו ספורטס אוטוריטי. פלנק פעל כדי לארגן מחדש את הפעילות, פיטר עובדים ושכר נשיא חיצוני, פטריק פריסק.

בשנים 2016-2017 היו לחברה שלושה סמנכ"לי כספים. ברד דיקרסון, ששירת מ-2008, עזב את החברה בפברואר 2016. צ'יפ מול, לשעבר מנהל ב-PetSmart, כיהן שנה בתפקיד. החברה דיווחה כי עזיבתו נבעה מסיבות אישיות.

דיוויד ברגמן מונה לסמנכ"ל כספים זמני בפברואר 2017, אחרי שהחברה דיווחה על החמצת יעד המכירות, ולאחר שמול פרש. ברגמן, שעבד בחברה מאז 2004 בתפקידים פיננסיים שונים, מונה לסמנכ"ל קבוע בדצמבר 2017.

ההאטה בצמיחת המכירות, יחד עם ירידות לא צפויות ברווח רבעוני, עוררו חששות לגבי יכולתה של אנדר ארמור להמשיך להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון יריבות כמו נייק ואדידס. מנית החברה מסוג A, שנסחרה בעבר ביותר מ-40 דולר, ננעלה ביום שישי ב-21.14 דולר.