עכשיו זה רשמי: אייל בן סימון מונה למנכ"ל קבוע של קבוצת הפניקס

זאת יום לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל קבוע של הפניקס חברה לביטוח • בן סימון הצטרף להפניקס לפני כ-15 שנים לאחר שהיה מנהל מחלקה בפיקוח על הביטוח

אייל בן סימון / צילום: תמר מצפי
אייל בן סימון / צילום: תמר מצפי

השבוע שהחל עם השלמת עסקת הפניקס והעברת השליטה בה מקבוצת דלק לקרנות סנטרברידג' וגלאטין פוינט מסתיים עם מינויו הרשמי, והצפוי, של אייל בן סימון למנכ"ל הקבוע של קבוצת האם הציבורית - הפניקס אחזקות, וזאת יום לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל קבוע של הפניקס חברה לביטוח. מינויו של בן סימון, שנמנה על מנהליה הבכירים של הפניקס כבר שנים רבות, אושר על ידי הדירקטוריון בסוף שבוע המסחר, והוא מתווסף למינויו של בני גבאי כיו"ר הפניקס ביטוח.

בן סימון (בן 46) החל את דרכו המקצועית באגף שוק ההון באוצר והוא הצטרף להפניקס וזכה בה להערכה רבה עד שהגיע לתפקידי ממלא מקום מנכ"ל הפניקס ביטוח והפניקס אחזקות במקומו של המנכ"ל הקודם אייל לפידות, שבכהונה מוצלחת מאוד הוביל את הפניקס לשיפור חד בתוצאותיה ובמעמדה, ביחס לעצמה וביחס לשוק הביטוח כולו. לפידות עזב את הפניקס לטובת תפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי.

בן סימון הצטרף להפניקס לפני כ-15 שנים לאחר שהיה מנהל מחלקה בפיקוח על הביטוח, וזאת עוד בימי בעלי השליטה וההנהלה קודמים. הוא החל כמנהל מחלקת סיכונים בהפניקס ועם השנים הוא התקדם וניהל בהצלחה את מערכי ביטוחי הבריאות, הביטוחים הכלליים והתביעות בקבוצה.

הפניקס  נסחרת היום לפי שווי של כ-5.1 מיליארד שקל. בתחילת השבוע רכשו סנטרברידג' וגלאטין פוינט את מניות השליטה בה (32.5% מההון) בתמורה ל-1.57 מיליארד שקל. מחיר העסקה יכול לתפוח בעתיד בעד 866 מיליון שקל או לקטון בסכום של עד 196 מיליון שקל, וזאת בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים לעסקה. 

גורם מקומי מוכר נוסף שעשוי לקבל תפקיד בכיר בסביבת הפניקס ולהיות מעורב בניהולה הוא אלי יונס, לשעבר מנכ"ל מזרחי טפחות, מנכ"ל הפועלים והחשכ"ל. יונס משמש כיועץ לקרנות הרוכשות ומעורב בעסקה הענק של הפניקס.