איתן מאיר מונה ליו"ר תמר פטרוליום במקומו של רן אפרתי

מאיר ייכנס לתפקיד בתחילת ינואר 2020 ויחליף את רן אפרתי • בתפקידו האחרון כיהן מאיר כמנכ"ל חברת האנרגיה דליה במשך 11 שנים

איתן מאיר  / צילום: שני נחמיאס
איתן מאיר / צילום: שני נחמיאס

חברת תמר פטרוליום , המחזיקה ב-16.75% מהזכויות ממאגר תמר, מינתה את איתן מאיר, מנכ"ל דליה אנרגיות כוח לשעבר, לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. מאיר ייכנס לתפקיד בתחילת ינואר 2020 ויחליף את רן אפרתי. על הכוונות למנותו הודיעה החברה כבר בחודש ספטמבר.

בתפקידו האחרון כיהן מאיר כמנכ"ל חברת האנרגיה דליה במשך 11 שנים. במסגרת תפקיד זה היה אמון  על ניהול תיכנון, הקמה ותפעול של תחנת הכוח הפרטית. קודם לכך, כיהן מאיר כמנכ"ל עיריית ירושלים. איתן מאיר הוא אל"מ (מיל.) בעל תואר MA במדעי המדינה במסגרת המכללה לביטחון לאומי של צה"ל, ותואר BA בהיסטוריה של המזרח התיכון, שניהם מאוניברסיטת חיפה.

מאיר מסר עם המינוי "אני מודה לדירקטוריון ולאסיפת בעלי המניות על האמון שניתן בי. אני בטוח שבכוחות משותפים נדע להוביל את תמר פטרוליום להמשך הצלחה בסביבה תחרותית ועסקית משתנה. בפני תמר פטרוליום אתגרים רבים והזדמנויות רבות שעשויות להבטיח את העצמאות האנרגטית של המשק בישראל לשנים קדימה".

תמר פטרוליום הוקמה על ידי השותפות דלק קידוחים כחברה ייעודית. ביולי 2017 גייסה החברה כ-650 מיליון דולר (כ-2.4 מיליארד שקל) באג"ח ועוד 200 מיליון דולר בהנפקת מניות, ששימשו לרכישה של 9.25% מהזכויות במאגר הגז "תמר" מידי דלק קידוחים (שמחזיקה כיום בכ-22% ממניותיה, לצד שורה של גופים מוסדיים שלקחו חלק בהנפקה).

במרץ 2018 גייסה תמר פטרוליום עוד 560 מיליון דולר בהנפקת אג"ח, ששימשו לרכישת עוד 7.5% מהזכויות במאגר "תמר", הפעם מידי נובל, כך שכיום היא מחזיקה ב-16.75% מהמאגר. מאז שהחלה להיסחר בבורסה רשמה מניית תמר פטרוליום ירידה של 48% ושוויה של החברה הצטמק לכ-780 מיליון שקל.