רבוע כחול נדל"ן מאשרת חשיפת "גלובס": מגעים מתקדמים לרכישת מניות משפחת גינדי בקניון TLV

החברה עשויה לרכוש את זכויותיה של קבוצת גינדי בקניון TLV ובחברת המגורים, במסגרת עסקה כוללת להסדרת כלל העניינים העומדים על הפרק בין הצדדים

קניון גינדי TLV ת"א / צילום: כדיה לוי
קניון גינדי TLV ת"א / צילום: כדיה לוי

חברת רבוע כחול נדל"ן שבשליטת מוטי בן משה מאשרת את חשיפת "גלובס" מאתמול, לפיה "היא מנהלת מגעים מתקדמים עם חברות מקבוצת גינדי, המחזיקות במחצית מהזכויות בחברת קניון העיר תל-אביב, הידוע גם בשם קניון TLV, ובחברת מגדלי לב תל-אביב (חברת המגורים), לפיהם החברה עשויה לרכוש את זכויותיה של קבוצת גינדי בקניון TLV ובחברת המגורים, במסגרת עסקה כוללת להסדרת כלל העניינים העומדים על הפרק בין הצדדים. במועד זה, החברה אינה יכולה להעריך את סיכויי הבשלת המגעים לכדי עסקה".

אתמול (ד') נחשף ב"גלובס" כי בן משה, באמצעות רבוע נדל"ן, מנהל משא-ומתן מתקדם לרכישת חלקם של הגינדים בקניון האופנה TLV שבמרכז תל-אביב ובפרויקט המגורים הסמוך (50%), כך שיעברו לבעלותו המלאה. ככל הידוע, הבנקים המממנים את הקניון נתנו את הסכמתם לעסקה שכזו. העסקה, אם תצא לפועל, צפויה להשיב לידי המוכרים הלוואות בעלים של מאות מיליוני שקלים שהעמידו לטובת הקניון ופרויקט המגורים הצמוד.

קניון TLV Fashion Mall הוקם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ומנחם בגין (מתחם השוק הסיטונאי) בתל-אביב וכולל שטחי מסחר בהיקף של כ-32.5 אלף מ"ר. הקניון נפתח לציבור במרץ 2017 לתקופת הרצה, והפתיחה הרשמית נעשתה בספטמבר אותה שנה.

פתיחת הקניון לוותה בקשיים עסקיים ובתנועה דלה של קונים ומבקרים, שאילצו את היזמים להגדיל את הוצאות השיווק שלו ופגעו בתוצאותיו התפעוליות. הללו נוספו להוצאות המימון הכבדות שרובצות על הקניון, שהקמתו מומנה בעיקר מהלוואת ענק של 1.1 מיליארד שקל שהעמידו הבנקים הפועלים ומזרחי טפחות.

נכון לסוף חודש יוני רובצות על חברת הקניון התחייבויות, עיקרן לזמן ארוך, של כ-1.5 מיליארד שקל, מהן כ-900 מיליון שקל לבנקים שמימנו את הפרויקט. יתרת החוב ברובה היא לבעלי המניות בחברת הקניון, שהעמידו לה הלוואות בעלים והזרמות הון בהיקף המגיע כיום לכחצי מיליארד שקל. ככל הידוע, סך הלוואות הבעלים לקניון ולפרויקט המגורים הצמוד עומדות על כ-800 מיליון שקל, מהן 450 מיליון שקל חלקה של רבוע נדל"ן. דרישתה של זו האחרונה להשוואת היקף ההלוואות היא ככל הנראה טריגר למכירת חלקן של החברות של משפחת גינדי.

קניון TLV מוחזק כיום, כאמור, בידי רבוע כחול נדל"ן של בן משה (50%) וכן בידי חברה פרטית של האחים משה ויגאל גינדי (25%) וגינדי השקעות, חברה בבעלות ילדיו וחתניו של משה גינדי (25%). ביצועיו המאכזבים של הקניון באים לידי ביטוי בהפחתת שוויו בספרים. בסיכום המחצית הראשונה של השנה הפסידה חברת הקניון 22 מיליון שקל, בעקבות הפחתת שווי של 31 מיליון שקל שבוצעה בנכס, זאת לאחר הפסד עצום של 109 מיליון שקל שרשמה ב-2018 (ושיקפה בעיקר ירידת שווי של 115 מיליון שקל בנכס).

הערכת השווי הנוכחית של הקניון נוקבת כיום בסכום של 1.62 מיליארד שקל - לאחר הפחתות בהיקף מצטבר של 140 מיליון שקל בשנה וחצי. ברבוע נדל"ן הסבירו כי הערכת השווי המעודכנת "הביאה לידי ביטוי את הגידול מצד אחד בשיעורי התפוסה של השטחים המסחריים ל-87%, ומצד שני הקטנת דמי השכירות הממוצעים בשטחים המושכרים מ-292 ל-278 שקל למ"ר, בשל תחלופת שוכרים וכניסת שוכרים חדשים ועדכון אומדנים שונים".