"זה עסק שביום נכנסים אליו 30-40 לקוחות, ובעת אירוע ביטחוני - כלום, רק זבובים"

אושר בן חמו (28) הוא בעלים שותף של בית הדפוס "המדפיסים בע"מ" בשדרות • "יש לנו קירות משותפים עם המפעל שנשרף, וכשנכנס כיבוי האש, הם שפכו המון מים, וזה הרס לנו הרבה ציוד" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il   

אושר בן חמו / צילום: תמונה פרטית
אושר בן חמו / צילום: תמונה פרטית

מי אני?
"אושר בן חמו, 28, משדרות, רווק, מנכ"ל ובעלים שותף של בית הדפוס 'המדפיסים בע"מ' בעיר, שהושבת השבוע בגלל טיל שפגע באזור התעשייה".

מה אני עושה?
"אנחנו נותנים שירות לחברות בארץ, מדן ועד אילת. השירותים שלנו כוללים את כל סוגי ההדפסות והשילוט, לאנשים פרטיים וגם לחברות. מניהול עמודי פייסבוק ועד להדפסות פליירים - אנחנו עושים את כל המיתוג. עכשיו אנחנו פותחים סניף נוסף, ברמלה".

איך הגעתי לתחום הזה?
"במקור אני משדרות. למדתי בישיבת אור עציון. הייתי צלם צבאי בשירות שלי, ולאחר מכן הציעו לי לנהל בית דפוס בשדרות והחלטתי ללכת על זה. אני כבר שבע שנים מנהל אותו, והעסק גדל עד שהייתי צריך להכניס שותף כדי לעמוד בעומס".

כמה עובדים יש לי?
"עשרה עובדים".

מהם הקשיים שאני מתמודד איתם?
"עכשיו חטפנו סטירה מצלצלת - אבל נצא גם מזה. אנחנו יושבים במבנה משותף בשדרות, ליד מפעל הולנדיה שנשרף. יש לנו קירות משותפים איתם, וכשנכנס כיבוי האש, הם שפכו המון מים, וזה הרס לנו הרבה ציוד. כשהגענו למקום היינו בטוחים שהעסק נשרף, אבל כשנכנסו פנימה ראינו שכל המדפסות שלנו התמלאו במים. הבאנו חברת ייבוש, רק אני והשותף שלי, כי העובדים לא הגיעו לעבודה באותו יום.

"קשה לנהל עסק בישראל, ובשדרות על אחת כמה וכמה. כשאתה חי במקום אחר אתה לא יכול להבין את זה. זה עסק שביום נכנסים אליו 30-40 לקוחות, ופתאום כלום, רק זבובים. בכל חודשיים-שלושה אנחנו חוטפים סיבוב כזה, ואי אפשר להתרגל לזה.

"יש מערכת שלמה שלא מתייחסת לעצמאים. כשאני חולה, אני לא יכול להרשות לעצמי שלא לבוא כי העולם לא יעצור מלכת. גם כשיש חודש קשה אני צריך לשלם לעובדים שלי. אני בחור צעיר בלי הרבה מעמסה, אבל אני מסתכל על השותף שלי, הוא בן 52, ששם את כל החסכונות בעסק הזה וכל המשפחה שלו עובדת בו, ומבין את גודל המעמסה. כשיש אירוע ביטחוני, חברות במרכז ממשיכות לעבוד כשאני סגור. אף אחד לא מפצה אותנו על זה. מטילים עלינו בלי סוף חובות, ואף אחד לא עושה הנחה של יום כשצריך לשלם מס".

מה המחזור שאני מגלגל?
"2-2.5 מיליון שקל בשנה".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כבעל עסק קטן?
"השאלה היחידה כרגע היא איך משקמים את העסק ומעמידים אותו שוב על הרגליים. אני אוהב את העובדים ואת העבודה, פה גדלתי וזה המקום שאני מאמין בו. אני לא מבקש רחמים, אני יודע שאני טוב במה שאני עושה".

אם הייתי צריך לבחור דבר אחד שהממשלה תטפל בו?
"שייתנו לנו שקט ביטחוני. זה כל מה שאני רוצה".

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il