צ'ק פוינט רוכשת את סטארט-אפ הגנת הסייבר סימפליפיי

סימפליפיי מפתחת טכנולוגיית הגנת סייבר להגנה על מוצרי האינטרנט של הדברים • סכום העסקה לא נחשף, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה מיליוני דולרים

חברת צ'ק פוינט הודיעה היום (ה') על רכישת הסטארט-אפ סימפליפיי (Cymplify), המפתח טכנולוגיית הגנת סייבר להגנה על מוצרי האינטרנט של הדברים (IoT). החברה הוקמה השנה ולא גייסה הן לפני שנרכשה. סכום העסקה לא נחשף, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה מיליוני דולרים. 

סימפליפיי הוקמה בקריית אונו על-ידי רם יוניש, יהלי סהר וגילי ינקוביץ', ולא העסיקה עובדים נוספים. יוניש הוא יזם ואיש הייטק בעל נסיון רב, אשר כיהן בתפקידים שונים בחברת מטריקס וטאקט בדיקות תוכנה וכיהן כמנכ"ל סימפליפיי.

הטכנלוגיה שפיתחה החברה משלבת יכולות סריקת חולשות אבטחה בחומרה ובתוכנה, יחד עם מניעת איומים בזמן אמת. היא עושה זאת באמצעות ניתוח של קוד התוכנה ורכיבי התוכנה המותקנים על המכשיר, דוגמת מצלמות וחיישנים, ועדכון בזמן אמת של רכיב הגנת הסייבר במכשיר בהתאם לתוצאות הסריקה. כמו כן, המידע מהסריקה נועד לשמש להפקה אוטומטית של דוח המפרט את נקודות התורפה בציוד, את ליקויי התצורה ואת הגדרות האבטחה השגויות - אם נמצאו כאלה.

בהודעת צ'ק פוינט על הרכישה נמסר כי "עם הרכישה, צ'ק פוינט הופכת לספקית הגנת הסייבר הראשונה בעולם שמספקת פתרון הגנה משולב אשר מגנה על הקושחה של מוצרי IoT", כלומר על רכיבי חומרה המותקנים בהם כמו מצלמות וחיישנים.

צ'ק פוינט  רכשה את החברה לאחר שלב הוכחת ההיתכנות בלבד, ומתכוונת לשלב את הטכנולוגיה שפיתחה בארכיטקטורת ההגנה הקיימת שלה. מייסדי סימפליפיי התחייבו להמשיך לעבוד בצ'ק פוינט לתקופה של מספר שנים לאחר הרכישה.

"הצעד עליו אנחנו מדווחים היום מצטרף לסדרה של פעולות ומאמצים שאנו נוקטים בכדי להבטיח את הגנת הסייבר הטובה בעולם על כלל הפלטפורמות הדיגיטליות החשופות למתקפות. מתקפות הסייבר מהדור החמישי והשישי מנצלות את השימוש הגובר בפלטפורמות קיימות וחדשות, ובכלל זאת מוצרי ה -IoT אשר מצריכים פתרונות הגנה מתאימים", מסרה ד"ר דורית דור, סמנכ"לית מוצרים, מחקר ופיתוח בצ'ק פוינט בהודעת החברה. "שילוב צוות סימפליפיי והטכנולוגיות של החברה בארכיטקטורת Infinity תחזק את היכולת שלנו לצמצם את חשיפת לקוחותינו להתקפות סייבר על מוצרי IoT, להיטיב את התמודדות שלהם עם איומים וחולשות ייחודיים למוצרי IoT בהם, וזאת מבלי לפגוע בפעילות השוטפת שלהם".