יו"ר רע"ם: הצוות של נתניהו ניהל איתי מו"מ לתמיכה בממשלת 60 ח"כים

ח"כ ד"ר מנסור עבאס סיפר הבוקר בגל"צ כי בין סוף אפריל למאי 2019 הוא ניהל מו"מ עם ח"כ מיקי זהר, נתן אשל ושר בכיר בליכוד • ההצעה הפוליטית כללה תמיכה עקיפה בממשלת 60 ח"כים בראשות נתניהו, תוך הסכמת רע"ם שלא להצביע נגד הממשלה

מנסור עבאס, יו"ר רע"ם / צילום: דוברות הכנסת
מנסור עבאס, יו"ר רע"ם / צילום: דוברות הכנסת

יו"ר התנועה האיסלמית (רע"ם), ח"כ ד"ר מנסור עבאס, סיפר הבוקר (א') בגלי צה"ל למראיינים רזי ברקאי ומיכאל האוזר-טוב כי בין סוף אפריל למאי 2019 הוא קיבל הצעות וניהל משא-ומתן פוליטי עם ח"כ מיקי זהר (אז יו"ר הוועדה המסדרת בכנסת ה-21), עם שר בכיר בליכוד (ככל הנראה מדובר ביריב לוין) ועם ראש צוות המשא-ומתן הקואליציוני של הליכוד אחרי בחירות מועד א', נתן אשל.

ההצעה הפוליטית כללה תמיכה עקיפה בממשלת 60 חברי כנסת בראשות בנימין נתניהו, תוך הסכמת רע"ם שלא להצביע נגד הממשלה או להיעדר מן ההצבעה, והתמורה הייתה אמורה להיות מימוש נושאים החשובים לסיעות הערביות, הן בנושא תקציבים והן בהיבט של נושאים אזרחיים של החברה הערבית.

כזכור, באותם הימים פרסם נתן אשל, יועצו הקרוב של נתניהו, שני טורי דעה ב"הארץ" וב"מקור ראשון" באשר לאפשרויות שיתופי-הפעולה עם נציגי החברה הערבית בכנסת.

המידע על כך נחשף לפני מספר שבועות, כאשר שני שדרנים חרדים התחזו לנתניהו, ובשיחת טלפון עם חבר הכנסת לשעבר חאג' יחיא חשפו את המגעים האינטימיים בין הצדדים, מגעים עליהם שמר ח"כ זהר בסודיות.

הבוקר הסביר עבאס כי הסיבה לכך שתרחיש זה (סיוע לכינון ממשלת 60 חברי כנסת בראשות נתניהו) לא יצא לפועל, הייתה כיוון שבפניו עמדו כמה אופציות, לרבות פיזור הכנסת ה-21, כאשר נתניהו מתכנן להעלות את גוש ה-60 שלו למספר גבוה יותר. תוצאות הבחירות לכנסת ה-22 טפחו על פניו של נתניהו כאשר הגוש צנח ל-55, וכעת בליכוד מטיפים נגד הישענות של כחול לבן על הרשימה המשותפת.

עבאס הדגיש הבוקר בראיון כי במשא-ומתן מול זהר, השר ואשל הוא ייצג רק את התנועה האיסלמית ולא את בל"ד.