לא פוחדים מאלשטיין: אי.די.בי השלימה גיוס של 236 מיליון שקל באג"ח חדשות

במסגרת המכרז המוסדי שהתקיי ם אתמול, לאחר סיום המסחר בבורסה, נרשם ביקוש בהיקף כולל של 665 מיליון שקל, מתוכו נענתה החברה להצעות בהיקף המקסימלי האפשרי • במסגרת המכרז נקבע כי הריבית שתשלם סדרת האג"ח תעמוד על 4.7%

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

חברת אי.די.בי, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, השלימה אמש (א') בהצלחה גיוס של 236 מיליון שקל, במסגרת השלב המקדים של הנפקת איגרות החוב החדשות שלה מסדרה ט"ו. את ההנפקה הובילה אפסילון חיתום, שבשליטת קבוצת אי.די.בי-דסק"ש. במסגרת המכרז המוסדי שהתקיי ם אתמול, לאחר סיום המסחר בבורסה, נרשם ביקוש בהיקף כולל של 665 מיליון שקל, מתוכו נענתה החברה להצעות בהיקף המקסימלי האפשרי. במסגרת המכרז נקבע כי הריבית שתשלם סדרת האג"ח תעמוד על 4.7%.

האיגרות החדשות מסדרה ט"ו יובטחו בשעבוד ראשון על 10.4% ממניות כלל ביטוח בשווי של כ-305 מיליון שקל, שמוחזקות על ידי אי.די.בי באופן ישיר. בתחילת חודש מאי הקרוב מחויבת אי.די.בי למכור 5% ממניות כלל ביטוח שבידה, ועד תחילת ספטמבר 2020 לרדת להחזקה הנמוכה מ-5% ממניות כלל. כך, שמחצית מקרן האג"ח תשולם בסוף ספטמבר 2020, ומחציתה השנייה תיפרע בסוף יוני 2022.

לקראת שלב המכרז הציבורי בהנפקה שמתקיים היום לאחר סיום המסחר בבורסה, פרסמה אי.די.בי את רשימת רוכשי האג"ח במכרז המוסדי, שכללה בעיקר קרנות נאמנות, חברות ניהול תיקים, קרנות גידור ושחקני נוסטרו. את רשימת הרוכשים הובילו בית ההשקעות מור, שרכש אג"ח מהסדרה בהיקף של 25.8 מיליון שקל, מרביתן עבור קרנות הנאמנות שבניהולו. אחריו ברשימה נמצאים קרן נוקד בניהולם של רועי ורמוס ושלומי ברכה (24 מיליון שקל) וחברת ניהול התיקים שקף השקעות במעוף של יוסי קובי (22 מיליון שקל).

רוכשים גדולים נוספים בהנפקה כוללים את ילין לפידות (19.4 מיליון שקל), הראל פיא (17.7 מיליון שקל), פסגות (15.8 מיליון שקל) ואלפי בנק ניהול תיקי השקעות (14.5 מיליון שקל). תמורת ההנפקה תסייע לפירעון מלא בסוף נובמבר של שתי סדרות האג"ח הקצרות של אי.די.בי, י"א ו-י"ג, בהיקף כולל של 485 מיליון שקל (קרן וריבית שנצברה).