קטע כלכלי | פודקאסט

"הסוציאליזם הפך לתיאוריה שפועלת יפה בעיקר על הנייר"

האם כלכלה היא מדע אובייקטיבי, או שהיא מושפעת מעמדות החוקר? האם כלכלן יכול לייעץ לפוליטיקאים באשר למדיניות נכונה? • פרופ' עומר מואב מתארח בפודקאסט "קטע כלכלי" ומסביר על הדמיון בין התפיסות הכלכליות שכולנו מכירים • האזינו

פרופ' עומר מואב / צילום: שלומי יוסף
פרופ' עומר מואב / צילום: שלומי יוסף

פרופ' עומר מואב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה מתארח בפודקאסט "קטע כלכלי" בהנחיית ד"ר אושי שהם-קראוס, ומסביר למה כלכלה היא למעשה מדע אובייקטיבי, והאם ביכולתו של כלכלן פלוני "לספק את הסחורה" בייעוץ למעסיקיו, מקבלי ההחלטות, ולהעניק להם מידע אובייקטיבי לגבי למדיניות נכונה?

הכול מתחיל למעשה במחקר רציני, עיוני ומורכב שלא קשור לעמדותיו של החוקר ולא קשור בהכרח לנושאים קונקרטיים שעל הפרק המדיני, אומר פרופ' מואב. ומה שמעניין הוא שבאשר למטרות האובייקטיביות, לכל החוקרים יש כמעט תמיד אותה דעה. איך היא קשורה לערך השוויון? על כך בפרק המלא של "קטע כלכלי". 

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.