ארה"ב מפרסמת אזהרת מסע לירושלים בעקבות הצהרת פומפיאו

"יחידים וקבוצות שמתנגדים להודעת פומפיאו (על ההתנחלויות) עלולים לפגוע במתקני הממשל האמריקאי, במתקנים אמריקאים פרטיים ובאזרחים אמריקאים" • קוראת לאזרחי ארה"ב להימנע ממחסומים בדרך לגדה או ביציאה ממנה

מייק פומפיאו, מזכיר המדינה בארה"ב / צילום: יארה נארדי, רויטרס
מייק פומפיאו, מזכיר המדינה בארה"ב / צילום: יארה נארדי, רויטרס

ממשל טראמפ פרסם אמש (ב') אזהרת מסע לירושלים, לגדה המערבית ולרצועת עזה בעקבות הצהרת מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו, על ריכוך עמדת הממשל כלפי ההתנחלויות בגדה.

במסיבת עיתונאים במשרד החוץ בוושינגטון אמר פומפיאו: "ההגדרה של הקמת ההתנחלויות אזרחיות כפעילות שאינה עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי לא קידמה את עניין השלום".

"האמת היא, שלעולם לא יהיה פיתרון משפטי לסכסוך, וקביעה שהוויכוחים על צדקתו או אי צדקתו של צד זה או אחר הם סוגיה של החוק הבינלאומי, לא תביא שלום", אומר פומפיאו.

אזהרת המסע קוראת לאזרחים אמריקאים שנמצאים בירושלים, בגדה או ברצועה, או שמתכננים לנסוע למקומות אלה, "לשמור על עירנות גבוהה ולנקוט צעדים מתאימים כדי להגביר את מודעתם לביטחונם האישי באווירה הנוכחית".

האזהרה מציינת, שיחידים או קבוצות שמתנגדים להצהרת פומפיאו עלולים לפגוע במתקני הממשל האמריקאי, במתקנים אמריקאים פרטיים או באזרחי ארה"ב. בין המטרות הפוטנציאליות - אירועים פומביים, הפגנות, טקסים דתיים, חגיגות, בתי מלון, מועדונים ומסעדות שנחשבות פופולריות אצל אזרחים אמריקאים. כמו יש לנקוט זהירות בבתי כנסת, כנסיות או מסגדים, בתי ספר, מרכזי קניות, שווקים, תשתיות תיירות, תחבורה ציבורית ונמלי תעופה.

אזרחים אמריקאים בגדה, ברצועה ובירושלים צריכים להימנע מנסיעות בלתי חיוניות ולשקול את הסיכונים לביטחונם האישי במקומות או באירועים שעלולים לשמש מטרה לפיגועים, נאמר באזהרת המסע.

האזהרה קוראת להימנע מנסיעה בכבישים שבהם מוצבים מחסומים בדרך לגדה או ביציאה ממנה, או באזורים אחרים.

על פי האזהרה, נאסר על עובדי הממשל האמריקאי לבקר בכל הגדה המערבית, לרבות יריחו ובית לחם, בעיר העתיקה וסביבתה המיידית, לרבות השערים, וכן לנסוע בקטעים מהכבישים 1, 443 ו-90 שעוברים בתוך הגדה המערבית.