רנדי צוקרברג תתחיל להשקיע בסטארט-אפים בתחום המדיה בישראל

צוקרברג מצטרפת כשותפה כללית לקרן חדשה בשם סבבה ונצ'רס • לפי הודעת הקרן, היא מבקשת לגייס 35 מיליון דולר להשקעות

רנדי צוקרברג / צילום: Andrew Kelly, רויטרס
רנדי צוקרברג / צילום: Andrew Kelly, רויטרס

רנדי צוקרברג מצטרפת כשותפה כללית לקרן חדשה בשם סבבה ונצ'רס, שתשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום המדיה. לפי הודעה ששיגרה הקרן, היא מבקשת לגייס 35 מיליון דולר, אך לפי דיווח שהגישה לרשות ניירות ערך בארה"ב לאחרונה, מתוכם היא גייסה עד כה 7.1 מיליון דולר. צוקרברג היא אחותו של מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג. 

השותפים המייסדים בקרן הם היזם והמשקיע הניו-יורקי ג'ראד קאש והמשקיע ירון קנייג'ר, לשעבר שותף בקרן Rhodium ואחד המשקיעים ב-Face.com, ב-Yotpo ובאאוטבריין. צוקרברג היא המייסדת והמנכ"לית של חברת המדיה על שמה, צוקרברג מדיה, והיא הצטרפה כשותפה כללית לקרן. רוברט פרידמן, מנכ"ל Bungalow מדיה ובידור, ולשעבר בכיר בטיים וורנר, הוא VP בקרן.

סבבה ונצ'רס נועדה להשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות בשלבים המוקדמים, עם התמקדות בתחומי המדיה, בידור, הספורט והסחר המקוון. בהודעת הקרן נכתב כי היא מקווה לחבר בין חברות הפורטפוליו שתשקיע בהן ובין השוק האמריקאי, באמצעות הקשרים של השותפים בה.

"על ידי שילוב של היד הישראלי עם מובילי התעשייה הבינלאומיים, אנחנו בעמדה להפוך לקרן ההון סיכון המרכזית בתחום המדיה", נמסר בהודעת החברה מטעם קאש. במסגרת פעילותו כמשקיע קאש הוביל השעה בסוכנות השיווק מלוס אנג'לס Big Blok מדיה, שהפכה למשקיעה הראשונה בקרן. בין לקוחותיה ניתן למצוא את ערוף הספורט האמריקאי ESPN, את ה-NBA, את HBO ואת נטפליקס.