ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו טיפסה לכותרות בעולם

ערוצי החדשות הבינלאומיים דיווחו בשידורים חיים מירושלים, וכמה כלי תקשורת אירופיים הקדישו להודעת היועץ המשפטי את הכותרות הראשיות שלהם

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילומים: תמר מצפי, איל יצהר, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילומים: תמר מצפי, איל יצהר, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו טיפסה אמש (ה') לראש סדר היום של כלי התקשורת המרכזיים באירופה ובארה"ב ,כשהיא מתחרה רק עם השימועים הפומביים במסגרת ניסיון ההדחה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ערוצי החדשות הבינלאומיים דיווחו בשידורים חיים מירושלים, וכמה כלי תקשורת אירופיים הקדישו להודעת היועץ המשפטי את הכותרות הראשיות שלהם. "ראש ממשלת ישראל מואשם בשוחד", היתה הכותרת הראשית של ה"זידוטישה צייטונג" הגרמני מיד אחרי ההודעה, וגם ה"לה מונד הצרפתי" כתב בכותרת הראשית שלו: "ישראל - בנימין נתניהו מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

ה"בילד" הגרמני, שלו מערכת יחסים ארוכת-שנים וטובה עם נתניהו, ציין בכותרת המשנה של הידיעה שדיווחה על כך ש"ראש הממשלה הישראלי יואשם בשחיתות" כי הוא הפוליטיקאי הישראלי "המכהן הכי הרבה זמן בתפקיד". ה"ניו יורק טיימס" האמריקאי הציב את הדיווחים אתמול על נתניהו במקום השני באתר (אחרי הסיקור המקיף של השימועים בקונגרס סביב הדחת טראמפ), והעריך כי "עתידו של נתניהו כעת לוט בערפל".

החדשות על הגשת כתב האישום תפסו את רוב הכותרות, בעוד התגובה החריפה של נתניהו נגד מערכת החוק והמשפט בישראל זכתה לסיקור מינורי יותר. רוב כלי התקשורת כרכו את ההתפתחות האחרונה במצב הפוליטי הסבוך בישראל. "מעולם לא הוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה ישראלי מכהן", כתב אתר המגזין הגרמני "דר שפיגל", שהעריך גם כי "בנימין נתניהו עומד בפני סופה של קריירה פוליטית ספקטקולרית... בזמן שהמדינה ניצבת בפני איום לבחירות שלישיות בתוך שנה". כותרת הכתבה שהופיעה בכותרת הראשית של האתר, הנקרא ביותר בגרמניה, היתה "מדינה על הקצה".

מהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה בגרמניה הקדישו אתמול דקות ארוכות לסיקור כתבי האישום נגד נתניהו. "סיגריות, שמפניה ותכשיטים", פירט הערוץ הציבורי ARD, שכתבו דיווח כי נתניהו "נלחם כעת על עתידו הפוליטי". "מכה קשה לראש הממשלה הישראלי בדיוק בזמן שהוא נלחם על עתידו הפוליטי", כתב גם ה"גרדיאן" הבריטי, בעוד ה"פייננשייל טיימס" ציין בכותרת המשנה שלו כי "ראש הממשלה הישראלי הגדיר את כתבי אישום על שחיתות, מרמה והפרת אמונים כ'ניסיון מהפכה'". הבוקר, העמודים הראשונים של העיתונים בבריטניה הוקדשו לבחירות המתקרבות בממלכה, ופחות לסיקור בינלאומי.

כאמור, הגשת כתבי האישום נגד נתניהו סוקרה במקביל להליך ההדחה נגד טראמפ שמתנהל באופן פומבי בקונגרס. אחת המועמדות הדמוקרטיות לנשיאות, אליזבת וורן, קשרה באופן ישיר בין שני ההליכים וכתבה בטוויטר: "כמו החבר שלו טראמפ - (נתניהו) לא יעצור כדי להעשיר את עצמו ולהישאר בשלטון. אין מקום לשחיתות בוטה שכזו בדמוקרטיה, ואני אלחם בה בבית ובחו"ל". גם חבר הקונגרס האמריקאי ג'ון ירמות צייץ: "נתניהו מואשם בדיוק במהלך ניסיון ההדחה של הנשיא טראמפ - שבוע רע למנהיגי מדינות פושעים".

https://twitter.com/RepJohnYarmuth/status/1197599380628480003

https://twitter.com/ewarren/status/1197569044607590400?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1197569044607590400&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.jpost.com%2FBreaking-News%2FElizbeth-Warren-Netanyahu-like-pal-Trump-will-stop-at-nothing-608628