תר"ש "תנופה": הרמטכ"ל כוכבי הציג את עיקרי תוכנית צה"ל לשנים הבאות

במסגרת הכינוס הוצגו לראשי התעשיות הביטחוניות האתגרים המרכזיים שעומדים לפני התר"ש החדשה של צה"ל , וזאת בניסיון לפתח שיח משותף בקשר לדרישות המבצעיות לאמצעי לחימה ולתוכניות פיתוח עתידיות מצד הצבא כלפי החברות הביטחוניות

הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: ארז חרודי – עושים צילום
הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: ארז חרודי – עושים צילום

הרמטכ"ל אביב כוכבי הציג בימים האחרונים את עיקרי תוכניתו הרב-שנתית המכונה "תנופה" לבכירי משרד הביטחון ולראשי התעשיות הביטחוניות. במסגרת הכינוס הוצגו לראשי התעשיות הביטחוניות האתגרים המרכזיים שעומדים לפני התר"ש החדשה של צה"ל, וזאת בניסיון לפתח שיח משותף בקשר לדרישות המבצעיות לאמצעי לחימה ולתוכניות פיתוח עתידיות מצד הצבא כלפי החברות הביטחוניות.

בכינוס השתתפו כ-200 איש, ובהם מפקדים בכירים בצבא שהיו מעורבים בגיבוש התר"ש "תנופה", שעל בסיסה צה"ל צפוי לפעול בין השנים 2020 ל-2024.

בין המשתתפים היו גם מפקד חיל האוויר, ראש המינהלה לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון (מפא"ת), ראש אגף התקשוב, ראש חטיבת התכנון באגף התכנון, מפקד זרוע היבשה ועוד.

כך, במסגרת הסדנה הציג הרמטכ"ל את עיקרי התפיסה הביטחונית שלו והעביר סקירה אודות האמצעים והיכולות שנדרשות לצבא לקראת יישום מהלכיו לשיפור ההתקפה וההגנה, המודיעין והדיגיטל ואתגרים טכנולוגיים שעומדים לפני צה"ל במהלך שנות התר"ש.

לפי גורמים צבאיים, במסגרת הכינוס הוצגו לבכירי משרד הביטחון ולראשי החברות כיוונים פעולה שונים שיבטיחו את שימור היתרון האיכותי של צה"ל על האויב, וזאת בין השאר תוך שימת דגש על עיקרון הרב-ממדיות שיהווה חלק חלק מרכזי מהתר"ש.

כזכור, כוכבי קבע לפני יותר מחודש כי התוכנית הרב-שנתית "תנופה" שהוא מוביל תצא לדרך כבר בינואר 2020, וזאת חרף הכאוס הפוליטי שמקשה על הקמת ממשלה חדשה שתאשר את תקציב המדינה הבא ואיתו גם את תקציב הביטחון.

בצה"ל רואים את הכינוס של ראשי משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות חלק מהותי בתהליך להאצת התוכנית הרב-שנתית, במטרה להתחיל ולממש את התפיסה שבמרכזה.