לאחר דוחות חזקים והכפלת שווי המניה מתחילת השנה: חברת שירותי המחשוב וואן עוברת מראש העין לפתח תקוה

ההשקעה הכוללת של וואן במעבר למשרדים החדשים בקרית אריה מוערכת ב-30 מיליון שקל • החברה סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 15% בהכנסות ל-377 מיליון שקל, לצד גידול של 42% ברווח הנקי ל-20.7 מיליון שקל

עדי אייל, בעל השליטה בוואן / צילום: תמר מצפי
עדי אייל, בעל השליטה בוואן / צילום: תמר מצפי

אחרי 13 שנים: חברת שירותי המחשוב וואן טכנולוגיות עוזבת את פארק אפק בראש העין לטובת העיר השכנה פתח תקוה. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה עוברת וואן למשרדיה החדשים בקרית אריה שבפתח תקוה, שם היא תאכלס שלוש קומות בבניין "אינטרגרין 3", בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר. נוסף על כך, כוללים השטחים שהיא שוכרת גם מרפסות, חניות ושטחים ציבוריים.

ההשקעה הכוללת של וואן במעבר מוערכת ב-30 מיליון שקל. הסכם השכירות נחתם ל-10 שנים, עם אופציה להארכתו בשש שנים נוספות.

לפי נתונים שפרסמה וואן בדוחות הכספיים שלה, בראש העין שכרה החברה שטח של כ-7,137 מ"ר, ותקופת השכירות בנכס היתה עד לספטמבר 2019, בדמי שכירות חודשיים ממוצעים של 553 אלף שקל (צמוד למדד המחירים לצרכן). נוסף על כך, וואן מחזיקה גם במחסן לוגיסטי בשוהם בשטח של כ-2,200 מ"ר, והחברה וחברות בנות שלה שוכרות שטחים נוספים ברחבי הארץ.

בסוף 2018, לקראת תום תקופת השכירות, חתמה וואן על הסכם השכירות החדש בפתח תקוה, שלפיו תשכור 6,358 מ"ר בדמי שכירות חודשיים של 574 אלף שקל, כולל דמי ניהול ושימוש בחניות, וזאת בצמוד למדד המחירים לצרכן. המשרדים החדשים אמורים להיות נוחים ונגישים יותר - בקירבה לכביש 5, ציר ז'בוטינסקי ואם המושבות, ובסמוך לתוואי הרכבת הקלה שתוקם. המשרדים מוקמים בבניין בעל תו תקן ירוק, ומשרד האדריכלים סטודיו EN תכנן אותם וכלל בהם, בין השאר, חדר אופניים, מקלחות ולאונג'.

החברה מגייסת 90 עובדים נוספים

לדברי עדי אייל, מנכ"ל וואן ובעל השליטה בחברה, "בהמשך ישיר למגמת הצמיחה המשמעותית של החברה, החלטנו להשקיע במשרדים שיתאימו לצורכינו הנוכחיים והעתידיים. בשנה האחרונה צירפנו לשורותינו מאות עובדים חדשים, והמבנה החדש נועד לספק לכולם סביבת עבודה טכנולוגית, דינמית וחדשנית".

אייל הוסיף כי החברה מגייסת כיום כ-90 עובדים לתפקידי פיתוח, בדיקות, אבטחת מידע וניהול אינטגרציה, וציין כי "דרושים לנו מקצוענים, המעוניינים להשתלב בפרויקטים אסטרטגיים ולעבוד עם האנשים שמובילים את התעשייה".

וואן טכנולוגיות  נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 108% במחיר המניה מתחילת השנה. החברה נשלטת על ידי קבוצת מיחשוב ישיר של אייל, המחזיקה 47.6% ממניותיה. החברה פועלת בשלושה מגזרי פעילות: פתרונות ושירותי תוכנה, פתרונות תשתיות ומחשוב, ושירותים מנוהלים.

בשבוע שעבר פרסמה וואן את דוחות הרבעון השלישי שלה, שבהם הציגה צמיחה של 15.4% בהכנסות, ל-377 מיליון שקל, לצד גידול של 42% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, שהסתכם ב-20.7 מיליון שקל.

מתחילת 2019 הכנסות וואן צמחו ב-15.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018 והתקרבו ל-1.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל בכ-31% ל-60.9 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות היא בחלקה אורגנית, וחלקה מיוחס לרכישות שביצעה החברה בשנה האחרונה.