החבילות מאסוס הקפיצו את הרווח הנקי של דואר ישראל

הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על 41.7 מיליון שקל - כמעט פי שישה לעומת התקופה המקבילה • הזינוק ברווח מיוחס בעיקר לעלייה בהכנסות ממסחר מקוון ומרווח הון בשל מכירת בניין מטה החברה בתל אביב

מרכז המיון של דואר ישראל / צילום: אורי סקופ
מרכז המיון של דואר ישראל / צילום: אורי סקופ

חברת דואר ישראל סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות שהסתכמו ב-448 מיליון שקל, מול 441 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-1.35 מיליארד שקל, בדומה לתקופה מקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול של 13% בהכנסות מחבילות ודואר רשום מחו"ל שקיזזה ירידה בהכנסות מדואר רגיל.

הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על 41.7 מיליון שקל, מול כ-7.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכם הרווח הנקי בסך של 28.7 מיליון שקל מול רווח נקי של כ-45.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מדווחת כי בשל תקן חשבונאי חדש (ifrs16) התעדכנו נתוני ההשוואה מול שנה קודמת. העלייה ברווח הנקי ברבעון נבעה בעיקרה מהעלייה בהכנסות מסחר מקוון, וכן מרווח הון שנרשם ברבעון בגין מכירת בניין מטה החברה ברחוב דרך ההגנה בתל אביב.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי, עמד על 56.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-700 אלף שקל בתקופה המקבילה, ובתשעת החודשים של השנה הסתכם ב-47 מיליון שקל, בהשוואה ל-41.2 מיליון שקל בתקפה המקבילה אשתקד.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "בינואר השנה השלמנו את תוכנית ההבראה הארבע שנתית של החברה וביצענו שינוי במבנה הארגוני של דואר ישראל, שמשמעותו מעבר מניהול גיאוגרפי תפעולי לניהול עסקי הממוקד בליבת העסקים של הדואר תוך הקמת 3 חטיבות עסקיות - חטיבת הסחר, חטיבת בנק הדואר וחטיבת הדואר והקמעונאות. הגידול בחבילות ובעיקר במוצרי פריים, מעיד על כך שהלקוחות מביעים אמון בחברת דואר ישראל, ובתהליך המשמעותי שעברה החברה בשנים האחרונות".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "ברבעון השלישי של השנה העמקנו את פעילותנו בתחום הסחר המקוון והסחר בכלל המהווה מנוע צמיחה עקרי באמצעות הרחבת הפעילות מול חברות הסחר הגדולות בעולם".