"אני משלם למדינה סכומי עתק וזה לא מוצדק"

אליה שפירו (31) הוא חוקר פרטי מאשדוד  "קשה מאד לגייס כוח אדם איכותי ומיומן בענף שבו אני פעיל" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

אליה שפירו/ צילום: תמונה פרטית
אליה שפירו/ צילום: תמונה פרטית

מי אני?

"אליה שפירו, בן 31, נשוי ואב לילד, חוקר פרטי מאשדוד ועצמאי מזה כ 8 שנים".

מה אני עושה?

"אני בעל משרד חקירות פרטיות, מקיים מגוון של חקירות בתחומים השונים, בין אם מדובר בחקירות כלכליות, מעקבים, חקירות בכיסוי, חקירות בחו"ל, בדיקת מהימנות של עובדים, השתלת עובדים במקומות שונים, הכנת תשתיות ראייתיות לבתי המשפט ועוד".

איך הגעתי לזה?

"בשירותי הצבאי הייתי חוקר פלילי במשטרה הצבאית וסגן מפקד בסיס של המשטרה הצבאית החוקרת ועם שחרורי הכניסה לתחום הזה הייתה טבעית מבחינתי. הייתי שכיר במשרד חקירות במשך שניים ולאחר מכן פניתי לדרך עצמאית".

כמה עובדים אני מעסיק?

"כיום אני מעסיק 5 עובדים. בשנה האחרונה מצבת העובדים שלי גדלה".

מה הקשיים שאני מתמודד איתם?

"תשלומי המסים מאוד גבוהים, ואני כמעט מגיע לתקרת התשלומים לביטוח הלאומי. מס ההכנסה גובה ממני כ-30% מכל ההכנסות וזה מערים קשיים רבים על ניהול העסק ומוצא את עצמי בסוף החודש משלם למדינה סכומי עתק וזה לא מוצדק. אני חושב שנכון לשלם למדינה מסים, אך הם עדיין גבוהים מדי ומה גם שאין תמורה בעד האגרה כי למרות זאת, הזכויות שקבועות בחוק לטובת העובדים השכירים לא חלות עלינו, העצמאיים".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאי?

"קשה מאד לגייס כוח אדם איכותי ומיומן בענף שבו אני פעיל, שכן הוא מחייב יכולות ומיומנויות יוצאות דופן לביצוע חקירות בצורה מוצלחת"

מה הממשלה צריכה לעשות?

"הייתי שמח אם רשויות המדינה היו מקלות יותר על מגזר העצמאיים תוך הפחתת המסים והרחבת ההוצאות המוכרות של רשויות המס, באופן שיקל עלי כבעל עסק לחקירות פרטיות שבין השאר רוכש ביגוד ופריטים שונים המשמשים אותנו לביצוע של חקירות ולהפעלה סמויה של חוקרים. מדובר בבגדי עבודה לכל דבר ובעוד שעוסקים בענפים אחרים נהנים מהוצאה מוכרת על ביגוד - אני לא מקבל אותה".

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il