גונג מהרצליה מגייסת 65 מיליון דולר על פי שווי של 750 מיליון דולר

בין לקוחות החברה, שמפתחת מערכת בינה מלאכותית לשיפור הביצועים של מערכי שירות לקוחות נמצאות פייסבוק, ג'נרל אלקטריק, פייפאל, בורסת נאסדא"ק • סך הכל גייסה החברה 134 מיליון דולר

עמית בנדוב, מנכ"ל גונג / צילום: חברת גונג
עמית בנדוב, מנכ"ל גונג / צילום: חברת גונג

חברת גונג הודיעה על השלמת סבב גיוס שלישי בהיקף של 65 מיליון דולר בהובלת קרן סקויה קפיטל, שבעה חודשים בלבד לאחר הגיוס הקודם. את שני הסבבים הקודמים הובילה קרן באטרי ונצ'רס. עם הגיוס הנוכחי מגיע סך הגיוסים של החברה ל-134 מיליון דולר. מקורות בתעשייה מסרו ל"גלובס" כי הגיוס בוצע על פי שווי של 750 מיליון דולר.

בסבבה הנוכחי השתתפו המשקיעים הקיימים: באטרי וונצ'רס, נורווסט וונצ'ר פרטנרז, שלמה קרמר, Wing Venture Capital ,NextWorld Capital וקרן ההשקעות של סיסקו. החברה נוסדה על ידי המנכ"ל עמית בן דב וסמנכ"ל הטכנולוגיות אילון רשף.

גונג מפתחת מערכות בינה מלאכותית לניהול לקוחות ושיפור הביצועים של מנהלי וצוותי מכירות. המערכת מקליטה, מתמללת ומנתחת שיחות בין נציגי שרות ולקוחות ובוחנת, למשל, את מספר השאלות ששואל הנציג, חלוקת זמן הדיבור בינו לבין הלקוח (החלוקה האידיאלית: 54% ללקוח, 46% לנציג), ההפוגה שלוקח נציג המכירות עד שהוא שואל או משיב על שאלה (שנייה היא פרק הזמן הנכון), ועוד פרמטרים רבים.

עובדי מרכז הפיתוח של גונג בישראל / צילום: גיקטיים אינסיידר
 עובדי מרכז הפיתוח של גונג בישראל / צילום: גיקטיים אינסיידר

"במקום שבני אדם ימלאו טפסים באופן ידני ב-CRM, המערכת של גונג מבינה לבד מה קורה", הסביר מנכ"ל החברה עמית בן דב בשיחה עם "גלובס". לדבריו, "המערכת יודעת להתחבר לא רק ל-CRM אלא גם לאימייל, יומני הפגישות, הקלטות של שיחות פנים אל פנים. היא 'מקשיבה' לשיחה, מתמללת אותה ומוציאה סיכומים ותובנות מבוססי בינה מלאכותית". סך הכל, סיפר בן דב, תומכת גונג בכמאה מדיות שונות.

עם השלמת סבב ההשקעה, יצטרף לדירקטוריון החברה קרל אשנבך, שותף בקרן סקויה. אשנבך כיהן כנשיא וסמנכ"ל תפעול של VMWare במשך 14 שנה. היום הוא חבר בדירקטוריונים של חברות כמו זום, פאלו אלטו נטוורקס, זום ו-Workday. לדבריו, כפי שנמסרו בהודעת החברה, "הפלטפורמה של גונג תהיה הדבר הגדול הבא אחרי תוכנת ניהול קשרי הלקוחות (CRM)".

עוד סיפר בן דב כי בין 800 לקוחות החברה, אפשר למצוא את פייסבוק, ג'נרל אלקטריק, פייפאל ובורסת נאסדא"ק. לדבריו, "רוב לקוחות החברה הינם מארה"ב אולם לאחרונה החברה הוסיפה תמיכה בשפות הלטיניות ספרדית, איטלקית, גרמנית וצרפתית". בן דב אמר עוד כי לקראת 2021 תוסיף החברה גם תמיכה בשפות אסיאתיות. החברה דיווחה על צמיחה של פי 5 במכירות ב-2018 ופי 3 עד כה ב-2019.

בן דב סיפר עוד כי מצבת העובדים של החברה גדלה בשנה האחרונה פי שלושה והיא עומדת עתה על 250 עובדים. באוקטובר מניתה גונג את סנדי קוצ'אר לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש, את טים ריטרס לתפקיד סמנכ"ל כספים וקידמה ואת אודי לדרגור לתפקיד סמנכ"ל שיווק. עוד לדבריו, החברה, שממוקמת כעת בישראל בהרצליה פיתוח, מתכוונת לנדוד בקרוב לאזור הבורסה ברמת גן. בארה"ב מתכננת החברה להרחיב את נוכחותה בסן פרנסיסקו, ולפתוח נוכחות בעיר נוספת בארה"ב.

באשר לכוונות להנפיק את החברה אמר בן דב כי "בקצב הגידול הנוכחי לא מדובר במדע בדיוני. אם החברה תרצה להנפיק בשנתיים הקרובות, היא תוכל לעשות כן". הגיוס הגדול נועד לדבריו לסייע לחברה להרחיב את מצבת המפתחים וכן להשקיע בשיווק: "גונג נהנית מהחזר השקעה על שיווק ומכירות תוך 12-13 חודשים בלבד - פרק זמן הנחשב מצוין לחברת תוכנה כשרות (SaaS), בעיקר הודות להתפשטות הוויראלית של המוצר גם בין חברות וגם בתוך חברות. כיום מחצית מהעסקאות מגיעות אלינו בעוד אך לפני שנה שיעור העסקאות שללו עמד על 10 אחוזים מכלל העסקאות". לדבריו, גונג משווקת "בכל האמצעים: רשתות חברתיות, תוכן חזק, כנסים ואירועים, ואפילו שלטי רחוב".