נופש | בלעדי

משרדי התיירות של ישראל וקפריסין בדרך להציג: חבילות נופש משולבות לשתי המדינות

החבילות מיועדות לתיירים מארה"ב, גרמניה, רוסיה וסין שזוהו כקהל היעד הפוטנציאלי לרעיון • החבילות המתוכננות ירוכזו סביב נושאי היסטוריה, דת, חופים וקולינריה • לאחרונה נערכה פגישה בין מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ובין מקבילו בקפריסין במטרה לקדם את הנושא

בדרך לחבילות נופש משותפות עם קפריסין? ישראל היא אי תיירותי במובן שרשמית היא לא יכולה להציע סיורים הכוללים ביקור במדינות השכנות. סיורים כאלה אמנם מוצעים על ידי גופים פרטיים ויש בהם הגיון - לתיירים רבים קורצת ההזדמנות לתפוס שתי ציפורים במכה כשהם מבקרים במדינה כלשהי וברצונם "לקפוץ" לבקר במדינה שכנה על הדרך. מתוך הרציונל הזה מנסה משרד התיירות הישראלי ביחד עם משרד התיירות הקפריסאי לגבש חבילות נופש משולבות לביקור בשתי המדינות במטרה להגדיל הדדית את מספר התיירים.

החבילות מיועדות לתיירים מארצות הברית, גרמניה, רוסיה וסין שזוהו כקהל היעד הפוטנציאלי לרעיון שיוכל לשלב בחבילות הנופש המשותפות תכנים בנושאי היסטוריה, דת, חופים וקולינריה. לאחרונה אף נערכה פגישה בין מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ובין מקבילו בקפריסין במטרה לקדם את הנושא. פגישות נוספות נערכו גם עם נציגי הרשויות לפיתוח ערים בניקוסיה ובלרנקה. המטרה במסגרת המיזם הזה היא גם להגביר את קווי התעופה המחברים בין שתי המדינות ולנסות לקדם גם את התיירות הנכנסת מקפריסין לישראל שהסתכמה במספרים נמוכים דרמטית ביחס למספר הישראלים שביקרו בקפריסין: ב-2018 ביקרו בישראל 8,500 תיירים מקפריסין; ב-2019 מסתמנת עלייה של 29% במספר הזה אלא שהוא עדיין סמלי ביחס למספר הישראלים שביקרו ב-2018 בקפריסין ומספרם עומד על כ-266.4 אלף. קפריסין תמשיך לככב במפת היעדים של התייר הישראלי גם בקיץ כשהיא משלבת את רעיון חופשת בטן-גב במרחק קרוב ובמחיר תחרותי ביחס לחופשה מקבילה בישראל.

קפריסין מונה רק 1.2 מיליון תושבים, עם זאת התיירות היא משאב חשוב במדינה הקטנה הזו: מספר התיירים שביקרו בה בשנה שעברה היה 3.94 מיליון, עלייה של 8% לעומת שנה קודמת. המדינה העיקרית שממנה מגיעים תיירים לקפריסין היא בריטניה שממנה ביקרו 1.33 מיליון תיירים ב-2018. המדינות הבולטות אחריה הן רוסיה, יוון וגרמניה. בישראל ביקרו מספר דומה של תיירים: ב-2018 נשבר השיא עם כניסת 4.1 מיליון תיירים לאורך השנה. המספרים הדומים בין שתי המדינות ממחישים את היתרון שיכולה קפריסין להוות כעוגן עבור חבילות נופש משולבות עם ישראל. הפער שיצטרכו לחשוב כיצד לגשר עליו הוא המחיר של מה שישלמו התיירים בקפריסין לעומת המחירים שהם יפגשו בישראל. 

משרד התיירות מכוון כי כבר ברבעון השני של 2020 יחל שיתוף הפעולה בין המדינות. באמצע ינואר צפוי לצאת צוות של משרד התיירות למפגש עם הסיטונאים הישראלים, ויחד הם יפגשו את עמיתיהם הקפריסאים וידונו בנושא החבילות הפוטנציאליות. משרד התיירות יוצר קשרים בין המדינות ובין הסוכנים אך מי שקובעים את מבנה ועלות החבילה אלו הסיטונאים שאיתם תתקיים הפגישה בחודשים הקרובים.