צ'ק אין | פיצ'ר

10 המלונות היקרים בעולם: מה תקבלו בתמורה ל-150 אלף דולר ללילה?

בניו יורק ובדובאי, בפיג'י או בווגאס: במלונות האלה לא מציעים רק ספא או ארוחת בוקר • מפל פרטי, ציורים של פיקאסו ומאטיס על הקירות, באטלר צמוד ומרפסת בשטח 250 מ"ר משקיפה הישר לסנטרל פארק • שם המשחק הוא כסף. והרבה • צ'ק אין לסופ"ש

מלון Martinez קאן, צרפת / צילום: שאטרסטוק
מלון Martinez קאן, צרפת / צילום: שאטרסטוק

מספר התיירים בעולם גדל בקצב של כ-5% בשנה. יותר מ-4.2 מיליארד נוסעים טסו בשנה החולפת, וככל שמספרם גדל גם ענף המלונאות פורח. אל מלונות בוטיק, הוסטלים, ריזורטים, טירות ושאר ירקות לאירוח, צומח סגמנט מלונות יוקרה שפונה לפלח הגבוה ביותר באוכלוסיה העולמית, כאלה שמוכנים לשלם גם 100 אלף דולר ללילה, אלה שבסולם האירוח מוגדרים כדובדבן הנוצץ שבקצפת. מלונות יקרים פחות יסתפקו ב-30 אלף דולר ללילה. מניו יורק ועד פיג׳י, משוויץ ועד וגאס. ואיפה נמצא המלון היקר ביותר בעולם?

הבלוג Wealthygorilla (בלוג עצמאי שהוקם ב-2014 ושזוכה למיליוני עוקבים) ערך הצלבה בין ממצאים שפורסמו באתרים שונים וגיבש רשימה יוקרתית בהחלט של 10 המלונות היקרים בעולם. אז שכחו מתעריף של 200-300 דולר ללילה והתחילו לחשוב בגדול: פנטהאוז יוקרתי, נופים עוצרי נשימה, שירות טיפ-טיפ (באטלר צמוד כמובן) וכל מה שאפשר לחלום עליו, ויותר, בסוויטות הכי יקרות שיש להניח שאורחיהן מגיעים אליהם בטיסה פרטית.

הנה הדירוג - מהמלון "הזול" בעשירייה נטפס עד ליקר ביותר:

במקום העשירי ממוקם אחד המלונות המפורסמים ביותר, מלון Burj Al-Arab שבדובאי. המלון הוא הראשון בעולם שדורג עם 7 כוכבים והוא מפורסם בזכות צורתו המעוצבת כמפרש של אנייה. המלון נבנה על אי, והגישה אליו שמורה למוזמנים בלבד.

מלון Burj Al-Arab שבדובאי / צילום: רויטרס
 מלון Burj Al-Arab שבדובאי / צילום: רויטרס

האורחים יכולים לסעוד במסעדה תת ימית שהם מועברים אליה באמצעות צוללת ששייכת למלון. מסוק ישמש את האורחים בקומת הגג שנמצאת בגובה של 210 מטרים מעל פני הים. הסוויטה המשתרעת על שתי קומות ו-780 מ"ר כוללת ספא פרטי, טרקלין רחב ידיים וקומת מזון. אל האורחים מוצמד צוות שיענה לכל דרישה. המחיר ללילה בסוויטה: החל מ-28 אלף דולר.

במקום התשיעי קופצים מאיחוד האמירויות לניו יורק, עם אחד האייקונים של העיר: The Plaza. לאורחי הסוויטה המשתרעת על שטח של 400 מ"ר יש מעלית פרטית. החדר כולל סלון שהוא בבחינת "המילה האחרונה" בעיצוב ובחדשנות, שלושה חדרי שינה, שלושה חדרי אמבטיות, חדר אוכל ל-12 אורחים, ספא וחדר כושר. המרפסת צופה לשדרה החמישית ובאטלר שצמוד אליכם בסוויטה ישא עבורכם גם את שקיות הקניות. המחיר ללילה: 40 אלף דולר.

ריזורט גן עדן וסוויטה תת ימית

במקום השמיני, ה-Hilltop Villa שממוקמת במקום שזכה כנראה ביושר בתואר גן עדן. הריזורט ממוקם באי Laucala בפיג׳י. האורחים יקבלו וילת ענק בשטח של לא פחות מ-8 דונם. בתוך המתחם החלוקה היא ל-3 יחידות, שמכל אחת ניבט נוף יפה יותר של האי, וכל אחד מעוצבת אחרת - באחת מפל פרטי, באחרת בריכה פרטית ומה לא. 8 אנשים יכולים ללון בווילה בתמורה ל-45 אלף דולר ללילה.

שביעי מדורג מלון The Muraka, שממוקם ב-Conrad שבמלדיביים. הסוויטה במורקה מוגדרת כסוויטה התת ימית הראשונה בעולם. הסוויטה כוללת שתי קומות, האחת מתחת למים והשנייה מעל. האורחים נהנים משף פרטי, חדר כושר, בר, בריכה ואיש צוות צמוד. המחיר ללילה: 50 אלף דולר, ויש תנאי - שהייה מינימלית של 4 לילות, כלומר תמורת אירוח במקום תאלצו להיפרד מ-200 אלף דולר.

מלון The Muraka, שממוקם ב-Conrad שבמלדיביים / צילום: שאטרסטוק
 מלון The Muraka, שממוקם ב-Conrad שבמלדיביים / צילום: שאטרסטוק

ציורים של פיקאסו ומאטיס ורולס רויס פרטית

במקום השישי, נציגות אירופאית שמגיעה מכיוון קאן, צרפת. מלון Martinez מציע לאורחים סוויטה בשטח של 300 מ"ר עם מרפסת פנורמית המשקיפה אל הים. ארבעה חדרי שינה, מקלחות שיש, ג׳קוזי, חמאם, וציורים של פיקאסו ומאטיס על הקירות שישלימו את האווירה. המחיר: 53 אלף דולר ללילה.

מלון Martinez קאן, צרפת / צילום: שאטרסטוק
 מלון Martinez קאן, צרפת / צילום: שאטרסטוק

חוזרים לניו יורק לקראת החמישייה הגדולה: סוויטת וורנר במלון ה-Four Seasons. הסוויטה נמצאת בקומה ה-52 והיא משתרעת על שטח של 400 מ"ר עם נוף פנורמי של 360 מעלות על התפוח הגדול ממרפסת מחופה בזכוכית. הנוף גם ניבט מחדר השינה העצום, מחדר הרחצה ומכל מקום בסוויטה. מעלית פרטית תעלה ותוריד אתכם הישר לנהג חמוש במכונית רולס רויס לשירותכם. המחיר: 60 אלף דולר ללילה.

סוויטת וורנר במלון ה-Four Seasons / צילום: שאטרסטוק
 סוויטת וורנר במלון ה-Four Seasons / צילום: שאטרסטוק

נשארים בניו-יורק גם במקום הרביעי - The Mark Hotel. הפנטהאוז השמור לאורחי היוקרה משתרע על שתי קומות, והוא כולל 5 חדרי שינה, 6 חדרי רחצה, מתקני ספא וסלון ענק. מרפסת בשטח של 250 מ"ר משקיפה הישר לסנטרל פארק. המחיר: 75 אלף דולר ללילה.

במקום השלישי, הסוויטה המלכותית שבמלון President Wilson הממוקם בז׳נבה שבשוויץ. הסוויטה הזו משתרעת על פני כל הקומה השמינית של המלון. הנוף מהמרפסת כולל את ה"מונט בלאן" ואת נהר ז׳נבה, עליו אפשר להשקיף גם מהג'קוזי החיצוני. 12 חדרי שינה, 12 חדרי רחצה, ריהוט אירופאי קלאסי כולל שולחן ביליארד עתיק, פסנתר כנף, מערכת קולנוע ביתי משוכללת במיוחד, שף פרטי, אבטחה 24/7. כל הטוב הזה בתמורה ל-80 אלף דולר ללילה.

מלון President Wilson הממוקם בז׳נבה שבשוויץ / צילום: שאטרסטוק
 מלון President Wilson הממוקם בז׳נבה שבשוויץ / צילום: שאטרסטוק

הגיע הזמן לעבור למחירים ב-6 ספרות: הסוויטה היוקרתית במלון Empathy שבלאס ווגאס היא הסוויטה השנייה הכי יקרה בעולם. הסוויטה עברה לאחרונה שדרוג ושיפוץ. שני חדרי שינה ענקיים, אוסף אמנות הכולל 6 יצירות מקוריות של Damian Hurst וריהוט בקו דומה. עוד במתחם חדר מלח וג׳קוזי ענק ושאר פינוקים המשקיפים על ה"סטריפ" של וגאס. המחיר: 100 אלף דולר ללילה.

במקום הראשון, המלון היקר בעולם שהולך על גימיק שונה במיוחד: המלון הוא צוללת יוקרתית. בניגוד לכל מה שתואר כאן למעלה, הצוללת מספקת לנופשים בתוכה חוויה אחרת. ראשית, כשהיא מיועדת למי שמוכן לנפוש במקום סגור מתחת למים. הצוללת מחכה לכם באיים הקריביים (סנט לוסיה), והקפטן הפרטי ייקח אתכם לסיבוב תת קרקעי באיזור האיים. על הפן הקולינרי אחראי שף פרטי. סירת מנוע או מסוק פרטי ישנעו אתכם מהיבשה לצוללת, וגם להפוגות על הקרקע. הצוללת עצמה מאובזרת כמלון יוקרתי לעילא. החוויה הזו שבוודאי תשים אתכם בלב שיחת הסלון תעלה 150 אלף דולר ללילה.