ח. מר: במקום נופש באיים הקריביים - חילוט ערבות והפסד כבד

ח. מר שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי ממשיכה לסבול מתוצאות כספיות חלשות, והפסדיה ברבעון השלישי של השנה גדלו כמעט פי שלושה והגיעו לכ-35 מיליון שקל • ההפסד הרבעוני במגזר הגלובל הצטבר ליותר מ-14 מיליון שקל, לעומת רווח מגזרי של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

ישי דוידי
ישי דוידי

במה שהפך לדבר שבשגרה, חברת הפרויקטים ח. מר  שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי ממשיכה לסבול מתוצאות כספיות חלשות, והפסדיה ברבעון השלישי של השנה גדלו כמעט פי שלושה, והגיעו לכ-35 מיליון שקל (לעומת הפסד של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל). בסיכום רבעוני סבלה מר משני אירועים חריגים שהובילו להפסד של כ-20 מיליון שקל בפעילות מגזר הגלובל שלה, אחד באיים הקריביים והשני במערב אפריקה.

באיים הקריביים מדובר, לפי מר, בפרויקט לפריסת רשת תקשורת שלגביו קיבלה החברה בחודש אוקטובר הודעת ביטול וחילוט ערבות של כ-6.5 מיליון שקל, "וזאת בשל אי-השלמת הפרויקט במועד שנקבע, 31 באוקטובר 2019", כך שההפסדים ממנו הגיעו לכ-10 מיליון שקל.

בעניין מערב אפריקה החברה מציינת בדוחות כי בספטמבר האחרון חתמה על הסכם ניכיון שטרי חוב מול בנק, במסגרתו מכרה לבנק שני שטרי חוב בסכום כולל של כ-16 מיליון אירו, "על דרך של מכירת זכות מלווה בהתאם להסכם שנחתם עם הלקוח". זאת בהמשך לעדכון הסכם מסגרת מחודש יוני האחרון בקשר לפרויקט, אשר הינו בתחום ביטחון המולדת, המודיעין והגנת הסייבר.

כך, ההפסד הרבעוני במגזר הגלובל הצטבר ליותר מ-14 מיליון שקל, לעומת רווח מגזרי של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת אחרי שהכנסות מגזר זה צנחו בכ-55%, והסתכמו בכ-33 מיליון שקל. מלבד אובדן העבודה באיים הקריביים, מר מייחסת את ההרעה בפעילות המגזר להוצאות חריגות, ירידה בהיקף הפעילות וכן להשפעות שליליות שנרשמו בגין שינויים בתנאי השוק ובתמהיל הפרויקטים שלה. מר גלובל מתמקדת בפתרונות של ביטחון המולדת, ערים ומתקנים בטוחים וחכמים (IOT), מודיעין והגנת סייבר ותשתיות תקשורת, כל זאת בכמה מדינות ברחבי העולם.

ח. מר מחלקת את פעילותה לארבעה מגזרים - שמלבד גלובל כוללים את ישראל, D&T (ביטחון וטכנולוגיות), ואתנה, אשר כולם סובלים מהעמקת הפסדים או הרעה משמעותית ברווחיות, גם בסיכום רבעוני וגם מתחילת השנה.

כך, מתחילת השנה, הפסדיה של מר גדלו ב-175% והצטברו לסכום של 55 מיליון שקל, אחרי שאת 2018 כולה סיכמה בהפסד של כ-41 מיליון שקל.

מר, כאמור, היא חברת המבצעת פרויקטים ומספקת שירותים בתחומי התקשורת, האבטחה והביטחון, שבשנים האחרונות נדרשת להתמודד "עם ירידה בביקוש לפתרונות המרכזיים של תחום תשתיות התקשורת לצד צמיחה איטית של מנועי הצמיחה החדשים".

על רקע ההתדרדרות בפעילותה, מנייתה נמצאת ברמת שפל, אחרי שאיבדה תוך שנה קרוב ל-60% מערכה, ומשקפת לחברה שווי של פחות מ-80 מיליון שקל.

רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת לב המשקיעים ליכולת עמידתה של ח. מר באמות-המידה הפיננסיות, לתחזית תזרים המזומנים ולתוכניות ההנהלה והדירקטוריון לעמידה בהתחייבויות החברה, וזאת כפי שכבר עשו ברבעונים קודמים.

בהמשך לכך, ח. מר עדכנה לצד הדוחות על קבלת "ויתור נוסף מאת הבנקים על עמידה באמות המידה הפיננסיות המעודכנות", וכן על "עדכון נוסף של חלק מאמות המידה הפיננסיות המעודכנות", וזאת עד לסוף חודש ספטמבר 2020.

לפי מר, יתרת ההלוואות שהעמידו לה הבנקים עומדת על כ-243 מיליון שקל.