מתחדש המאבק המשפטי נגד HOT בסוגיית הפריסה האוניברסלית

בפנייה למשרד התקשורת במסגרת מיצוי הליכים משפטיים בטרם פנייה לבג"ץ, עמותות "הצלחה" ו"צדק פיננסי" דורשות לקבל לידיהן מהמשרד את תוכניות העבודה של HOT, שנועדו להוכיח כי החברה עומדת במתווה המדיניות המקל שנקבע לה

מתחדש המאבק בנושא הפריסה האוניברסלית של HOT, ועתירה לבג"ץ בנושא נראית קרובה מתמיד. במכתב ששלחו העמותות "הצלחה" ו"צדק פיננסי" למשרד התקשורת, הן דורשות לקבל את תוכנית העבודה של HOT הנוגעת לחובות שקבע לה המשרד במסגרת התוכנית החדשה לספק שירותי תקשורת באמצעות הסלולר. משרד התקשורת אינו מעביר את התוכניות משום שהוא מחכה לאישור מ-HOT, והעמותות "הצלחה" ו"צדק פיננסי" הודיעו כי במקרה שתוכניות העבודה לא יוצגו להן, הן מתכוונות לעתור לבג"ץ.

סוגיית הפריסה האוניברסלית של HOT הסתיימה לכאורה לפני מספר חודשים, לאחר שמשרד התקשורת קבע מתווה שיחייב את החברה להשלים את הפריסה שלא באמצעות תשתית כבלים בקרקע, אלא באמצעות הסלולר. כלומר, אם יש יישוב שבו לקוח רוצה לקבל שירות מ-HOT, ואין לה בו תשתית, החברה חייבת לספק את השירות באמצעות סלולר.

תוכנית זו זכתה לקיתונות של ביקורת מכמה וכמה סיבות, שהמרכזית ביניהן היא שמדובר בפתרון טכנולוגי נחות, ושהוא לא באמת מאפשר שירות, כלומר אי-אפשר לספק שירותי טלוויזיה ואינטרנט ללקוחות דרך הרשת הסלולרית הקיימת של HOT.

במקביל, במסגרת עתירה של העמותות, המיוצגות על-ידי עורכי הדין אסף פינק ואיתי ארגוב, נמחקה עתירה לבג"ץ בנושא, וזאת על רקע העובדה ששר התקשורת דודי אמסלם אישר את המדיניות החדשה בעניין הפריסה של HOT תוך כדי בירור העתירה, ולכן נדרשה עתירה חדשה שמתייחסת למדיניות החדשה שנקבעה, משום שהיא כבר הפכה ללא רלוונטית לנוכח החלטתו של השר.

במכתב לאמסלם מתוארת השתלשלות האירועים שהביאו את העותרים לפנות למשרד התקשורת מחדש. אחת הנקודות המתוארות היא חיבור של לקוח שמבקש לקבל שירותים מ-HOT, וכאשר טכנאים של HOT מגיעים לחבר אותו לטלוויזיה, הלקוח בסופו של דבר לא יכול לקבל את השירות, משום שהקצב המסופק לו אינו מספיק.

מהמכתב עולה כי למרות המדיניות החדשה שמקלה מאוד על HOT ומוותרת לה על חובת הפריסה הקרקעית, החברה לא עומדת בחובותיה ולא מספקת את השירותים כפי שקבע המשרד. משכך, ובמסגרת מיצוי הליכים טרם פנייה לבג"ץ, דורשות העותרות לקבל לידיהן את תוכניות העבודה של HOT שאמורות להיות מוצגות למשרד התקשורת במסגרת המדיניות המקלה החדשה, ואשר נועדו להראות למשרד ש-HOT מיישמת את המדיניות החדשה. המשרד כאמור לא העביר את המידע, ונדמה כי פניהן של העמותות לבג"ץ.