ניסים ברבי זכה במכרז רמ"י בתנובות: ישלם עבור הקרקע 61 מיליון שקל

ברבי, מבעלי חברת "דנס מנופים בע"מ" שעוסקת בתום העגורנים, זכה בקרקע שנמצא באזור התעשייה של המושב ושמיועדת לתעשייה • על הקרקע התמודדו 23 חברות • בשיחה עם "גלובס" הצהיר כי "טרם החליט מה יעשה בקרקע"

ניסים ברבי, דנס מנופים / צילום: תמונה פרטית, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
ניסים ברבי, דנס מנופים / צילום: תמונה פרטית, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

חברת "דנס מנופים בע"מ" שבבעלות ניסים ברבי זכתה במכרז שקיימה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לקרקע בשטח 26 דונם באזור התעשייה של מושב תנובות שבשרון. מדובר בקרקע שניתן לבצע בה שימוש מגוון, אם כי האזור מותאם בעיקר לתעשייה. לפי חוברת המכרז השימושים המותרים בשטח הם "מרכזים לוגיסטיים, אחסנות, משרדים להפעלת המקום, תעשייה, תעשייה קלה ונקייה, בתי קירור, עד שני אולמות וגני אירועים ומבני מלאכה". יצוין כי לאורך השנה נדחה המכרז פעמיים.

ברבי גבר על 22 מתמודדים נוספים שהגישו הצעות לרכישת השטח. בעוד שממוצע ההצעות עמד על 36.48 מיליון שקל, הצעתו של ברבי גבוהה בהרבה ועמדה על 61.59 מיליון שקל. מדובר בהצעה שגבוהה פי שניים מהשומה שכלולה בתנאי המכרז שעומדת על 30.2 מיליון שקל. יצוין כי מעבר למחיר הקרקע, יש להוסיף עלויות פיתוח שנעים בין 3-4 מיליון שקל.

ברבי ששוחח עם "גלובס" טוען כי רבות מההצעות הנמוכות בהרבה מההצעה שהגיש "לא רציניות. זה אנשים שלא התכוונו לקחת את הקרקע ואמרו 'נגיש הצעה ואם ניקח אז ניקח בזול'. עובדה שההצעה השנייה בגובהה רחוקה מההצעה שלי ב-438 אלף שקל בלבד".

לשאלה מה בכוונתו לעשות בקרקע טען כי הוא טרם החליט. "כרגע אני עוד לא יודע, צריך לעכל את הזכייה. הפעילות שלנו נמצאת בטירה שנמצאת לא רחוק. שם אנחנו שוכרים את השטח, ויתכן שנעתיק את הפעילות כעת לתנובות, אבל טרם החלטתי".

"דנס מנופים בע"מ" הוקמה ב-1990 והיא עוסקת שתחום העגורנים. לדברי ברבי, לחברה יש 190 עגורנים ופעילותה מתרכזת בהשכרתם, מכירתם ובתפעולם.