ביקורת ספרים ירוקה במיוחד: הספר שיעזור לכם לצרוך בצורה אקולוגית יותר

וגם: "לאכול בעלי חיים", הספר הטבעוני המשלב קטעים פילוסופיים, מידע וסיפורים, כולל דיאלוגים פנימיים בנושא ההתחממות הגלובלית והשלכותיה, בדגש על מה שכל אחד יכול לעשות

הצעקה האחרונה / יונתן שגיב, כתר

מותחן אינטליגנטי וכתוב נהדר של יונתן שגיב, הספר השלישי בסדרה שגיבורה עודד חפר, "החופרת", הבלש האוחצ'ה העברי הראשון, אבל כל אחד מהם יכול להיקרא בנפרד. שגיב מלהטט בלשונו במנעד רחב להפליא בין גבוה לנמוך, כיאה למי שהוא ד"ר לספרות עברית ומומחה לש"י עגנון לצד חיבתו לכתיבת בלשים, להומור עצמי ולסלנג אוחצ'י (כולל מחוות עצמיות בדמות שיעור פרטי על עגנון וציטוטים נוספים). התנועה בין גבוה לנמוך מאפיינת גם את הטיפוסים, מגברות מוזרקות בוטוקס מרמת השרון ועד לטרנסג’נדריות בפאייטים ועובדים זרים בדרום תל אביב. האמירה על החיים ועל החברה הישראלית רחבה בהרבה מגבולות הז'אנר.

אנחנו האקלים / הצלת כדור הארץ מתחילה בארוחת הבוקר, ג'ונתן ספרן פויר, כנרת

בדומה לספרו הקודם, "לאכול בעלי חיים", משלב ג’ונתן ספרן פויר קטעים פילוסופיים, מידע וסיפורים, כולל דיאלוגים פנימיים בנושא ההתחממות הגלובלית והשלכותיה, בדגש על מה שכל אחד יכול לעשות.

כמו שבספר הקודם יצר המחבר הקבלה בין הנאציזם לבין היחס לבעלי חיים, כאן משולים המתעלמים ממשבר האקלים לאותם גרמנים שהסיטו את מבטם הצידה ולא עשו דבר כשלקחו את שכניהם היהודים. אלה שמתעוררים לעשות משהו מושווים אל סבתו של המחבר שברחה בזמן מהעיירה שלה משום ש"ידעה שהיא חייבת לעשות משהו". שווה קריאה.

החיים קצרים, אל תקני את הנעליים / שלי גרוס ומיכל לוי ארבל, כתר

עוד ספר שעוסק במשבר האקלים, אבל עם הרבה יותר שמחת חיים, חן ושיק. כותרת המשנה "לבחור נכון, לקנות פחות, להתלבש טוב" מאותתת על השילוב המקורי בין בניית "ארון בגדים חכם" לבין מידע על תעשיית האופנה כאחת המזהמות הגדולות ביותר של הפלנטה. לצד אלה מובאים עצות מעשיות וטיפים להקטנת הנזק הסביבתי ולארגן ארון עם מה שצריך באמת. מאחורי השילוב עומדות שתי "לוחשות לבגדים": שלי גרוס, בעלת הבלוג "המלבישה", ומיכל לוי ארבל, עיתונאית אופנה לשעבר שהפכה למומחית לאקולוגיה, צריכה וקיימות. לשתיים הצטרפה יהלי זיו, מאיירת ומעצבת, ויחד יצרו ממתק חכם, יפה ושימושי.