סגירה מעורבת בוול סטריט לאחר אישור ההסכם בין סין וארה"ב

הנשיא טראמפ: מכסים בגובה של 25% על סחורות מסין יישארו בתוקף, אבל ארה"ב תשהה את כניסתם לתוקף של מכסים נוספים • בורסות אירופה נסגרו בעליות לאחר פרסום תוצאות הבחירות בבריטניה

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ו') במגמה מעורבת. מניית אפל  טיפסה לשיא חדש. 

20:30

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. לדברי אנליסטים ומחוקקים משתי המפלגות בארה"ב, הסכם הסחר הזמני בין ארה"ב לסין - שלב ראשון של עסקה גדולה להסדרת הסחר בין שנתי המדינות - עשוי להביא לעליה בבורסות בטווח הקצר, אך הוא רחוק מלהיות הישג מפואר לממשל טראמפ. תחת הכותרת "סין תחמנה את טראמפ", כותב היום "וושינגטון פוסט", כי בהסכימה להוריד את המכסים על סחורות שמיובאות מסין, הסירה ארה"ב מיידית נטל כבד מעל מדינה זו תמורת הבטחות שבייג'ינג תקיים או לא תקיים בעתיד: הסכמה להגדיל רכש מוצרים חקלאיים מארה"ב, והקלה על נגישות חברות פיננסיות אמריקאיות לשוק הסיני.

19:10

מגמה מעורבת בוול סטריט. באירופה ננעל המסחר בעליות, לאחר הניצחון הגדול של השמרנים בבחירות בבריטניה. 

18:30

מדדי וול סטריט עברו לירידות קלות. מניית פייסבוק  ממשיכה לאבד גובה על רקע חששות כי הכבדת הרגולציה תפגע בתוצאות החברה. 

17:10

לאחר פתיחה מעורבת עברו מדדי המניות המובילים בניו יורק לעליות, בעקבות מסיבת עיתונאים במהלכה אישר הממשל הסיני כי נחתם השלב הראשון בהסכם הסחר מול ארה"ב. מדדי המניות המובילים מטפסים לשיאים חדשים. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום כי מכסים של 25% על סחורות מסין יישארו בתוקף, אבל ארה"ב תשהה את כניסתם לתוקף של מכסים נוספים שהיו אמורים להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב. 

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. זאת, על רקע חוסר וודאות בנוגע לאישור של טראמפ לשלב הראשון של הסכם הסחר בין ארה"ב לסין.

באירופה נרשמות עליות חדות. בורסת לונדון מזנקת בכ-2% בעקבות תוצאות הבחירות בבריטניה.

 

15:35

המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו בנובמבר עלייה של 0.2%, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.5% ביחס לאוקטובר השנה. לעומת נובמבר אשתקד נרשמה עלייה של 3.3%. 

15:00

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח תוך המשך המגמה החיובית. זאת על רקע תוצאות הבחירות בבריטניה והידיעות בנוגע לחתימת השלב הראשון בהסכם סחר בין ארה"ב לסין.

המסחר באירופה מתנהל בעליות. 

 

10:35

בורסות אירופה נפתחו בעליית שערים של כ-1%. הפוטסי והקאק עלו ב-1.1%, והדאקס ב-1.2%. איזיג'ט עולה ב-8%. הרויאל בנק אוף סקוטלנד עלה ב-11%. 

בורסות אסיה נסגרו בעליית שערים. הונג קונג עולה בכ-2.6%. הניקיי עלה ב-2.55%. שנחאי עולה ב-1.78%. 

08:15

ירוק באסיה: על רקע הדיווח כי השלב הראשון בהסכם הסחר קרוב לחתימה המדדים באסיה מזנקים. מדד ניקיי עולה בכ-2.6%, הונג קונג בכ-2.2%, ושנחאי ב-1.4%. 

הבחירות בבריטניה, שהסתיימו בניצחון סוחף למפלגת השמרנים, הזניקה את הפאונד ב-2.3%. 

גם המסחר בניו יורק ננעל אתמול בעליות חדות ברמת שיא כל הזמנים על רקע הדיווח כי העקרונות בהסכם הסחר סוכמו ומצדה של ארה"ב נותר להמתין לחתימה של הנשיא טראמפ על ההסכם.

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.7%, הדאו ג'ונס טיפס ב-0.8%, ומדד S&P 500 עלה ב-0.85% לשיא על הזמנים.