אלוני חץ ממשיכה להתרחב בבריטניה: רכשה פארק עסקים סמוך לאוקספורד תמורת כ-370 מיליון שקל

מתחילת השנה ועד היום רכשה אלוני חץ חמישה נכסים בבריטניה, בהיקף השקעה כולל של כ-2.8 מיליארד שקל • חמשת הנכסים מניבים כיום הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-28 מיליון ליש"ט

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר

חברת אלוני חץ ממשיכה להעמיק את השקעותיה בבריטניה. חברת ההשקעות דיווחה היום (א') כי חתמה, באמצעות שותפות (Brockton Everlast (BE, שבה היא מחזיקה כ-95%, על הסכם לרכישת פארק עסקים הממוקם בסמוך למרכז העיר אוקספורד, בתמורה ל-81 מיליון ליש"ט (370 מיליון שקל), לא כולל עלויות עסקה.

פארק העסקים כולל שטחי משרדים ומרכז מסחרי פתוח בשטח של כ-16 אלף מ"ר, וממוקם על חטיבת קרקע בשטח של כ-44 דונם. בחברה מציינים כי הפארק מושכר כיום בתפוסה מלאה, ומניב הכנסה תפעולית נקייה (NOI) בסך של כ-4 מיליון ליש"ט בשנה (כ-19 מיליון שקל).

עוד מציינים באלוני חץ כי לפארק יש פוטנציאל השבחה מהותי, במקרה שבו תאושר בעתיד תוכנית חדשה להקמת פארק מדע מודרני, תוך הוספת זכויות בנייה ניכרות. ב-BE מעריכים כי השלמת העסקה תתבצע לקראת סוף ינואר 2020, ומימון הרכישה ייעשה באמצעות הון עצמי שאותו תזרים אלוני חץ ל-BE. 

מניית אלוני חץ  רשמה היום עלייה של כ-1% והשלימה התקדמות של 60% מתחילת השנה. שווייה של החברה בבורסה מגיע ל-9.3 מיליארד שקל.

אלוני חץ, אותה מוביל המנכ"ל נתן חץ, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, באמצעות החברה הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון הבירה באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr) ובבוסטון בשותפות עם קאר ואוקספורד פרופרטיז. בשווייץ החברה פועלת באמצעות החזקה של 9% בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה הבת אנרג'יקס. 

על הכוונה להעמיק את הפעילות בבריטניה דיווחה אלוני חץ בתחילת 2018. אז מסרה החברה כי בכוונתה להשקיע ביחד עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון (Brockton) עד כ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.6 מיליארד שקל) בהקמתה של BE, שתעסוק ברכישה, ייזום, השבחה, הקמה, ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי במדינה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון.

מתחילת השנה ועד היום רכשה אלוני חץ באמצעות BE חמישה נכסים (כולל הנכס הנוכחי) בבריטניה בהיקף השקעה כולל של כ-600 מיליון ליש"ט (כ-2.8 מיליארד שקל, מחצית מהסכום הוזרם כהון עצמי על-ידי אלוני חץ והשאר בהלוואות) המניבים כיום הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-28 מיליון ליש"ט.

את הרבעון השלישי של השנה סיימה אלוני חץ עם הכנסות של כ-483 מיליון שקל, עלייה של כ-80% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה קפיצה של 173% ברווח הנקי, שהגיע לכ-183 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה שיפור של 19% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהגיעו לרמה של כ-1.3 מיליארד שקל. ה-FFO (תזרים מזומנים נקי מהפעילות) גדל ב-4% והגיע לכ-398 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 6% ברווח הנקי, שעמד על כ-406 מיליון שקל.