"לפעמים אני לוקח הלוואות גישור כדי לשלם מע"מ"

עוזי נסים (45) הוא עצמאי בתחום המחול • "בעיית מוסר התשלומים מאוד מקשה" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

עוזי נסים / צילום: איתן טל
עוזי נסים / צילום: איתן טל

מי אני?

"עוזי נסים, רווק בן 45, עצמאי כ-15 שנה בתחום המחול".

מה אני עושה?

אני בעל חברה שיוזמת ומפיקה אירועי מחול בארץ בעולם. החברה מקיימת קורסים, תחרויות ופסטיבלים לבני נוער ולמורים למחול בכל הארץ. כרגע אנחנו שוקדים על פסטיבל שיערך בקרוב באילת, ובמסגרתו יתארחו מורי מחול מהארץ ומחו"ל ויתקיימו סדנאות רבות".

איך הגעתי לתחום הזה?

"אני רוקד מגיל 12, ובמשך השנים למדתי את התחום והעמקתי את פעילותי בו. אני גם בוגר בהצטיינות לימודים באקדמיה למחול על שם רובין בירושלים. החלטתי להפוך להיות עצמאי בתחום הזה לאחר שהבנתי שאין די מסגרות לפעילות מקצועית ונכונה בתחום המחול".

כמה עובדים אני מעסיק?

"בין 2 ל-3 עובדים".

מה הקשיים שאני מתמודד איתם?

"כסף שלא נכנס בזמן, ואני צריך לשלם לספקים ולנותני שירות. לעתים קורה שעלי לשלם מע"מ על כספים שעדיין לא נכנסו אלי בפועל, ולכן אני מוצא את עצמי לא אחת לוקח הלוואות בלון או הלוואות גישור כדי לעמוד במעמסה הזאת".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאי?

"בעיית מוסר התשלומים מאוד מקשה, כי לפעמים אני מוציא חשבונית, משלם עליה מע"מ, וזה בלי שהכסף בכלל נגבה. כשמדובר בעסקאות גדולות זה מאוד מקשה. מה גם, כשהכספים כבר מתחילים להיכנס, הם יוצאים לספקים, למסים, לשכר ולתשלומים שונים ורק בסוף, אם נשאר משהו, זה רווחים של 18%-20% לעסק".

מה הכי דחוף לממשלה לטפל בו?

"כבר שנים שאני מתריע על היעדר המשאבים מצד הממשלה לתחום המחול והריקוד. חייבים לשנות את הסטיגמה שיש על בנים שרוקדים מחול ולהגדיל את מספרם. מה גם, כשאני מנסה לפתח אירועים בנושא העלויות גבוהות מאוד: שכירת אולם ציבורי בתל אביב ליום אחד עולה לי 8,000 שקל לא כולל מע"מ, לאחר שהמחיר הכפיל את עצמו בתוך שלוש שנים". 

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il