סקר הסקרים: סער בראשות הליכוד מחליש את המפלגה, אבל מכניס את הבית היהודי לכנסת

מדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה • סקר הסקרים בודק מי מתחזק, מי נחלש, ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה • כל הסקרים מכל כלי התקשורת • "גלובס" עושה סדר ומביא את המספרים העדכניים ביותר של מערכת הבחירות הסוערת

לפי סקר שפורסם הערב ב"כאן 11", כחול לבן ממשיכה להוביל את הטבלה עם 35 מנדטים, והליכוד מאחוריה עם 31 בלבד. מפלגתו של בני גנץ מצליחה לשמור בשבוע האחרון על פער של 3-4 מנדטים על פני מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מצב טוב מזה שהצליחה להשיג בשני סבבי הבחירות הקודמים. בהמשך הטבלה מופיעות הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ש"ס עם 9, ישראל ביתנו עם 8, יהדות התורה עם 7, הימין החדש והעבודה-גשר עם 6 כל אחת, ובתחתית המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים. 

עוד בדק הסקר את תמונת המנדטים במקרה שגדעון סער יעמוד בראשות הליכוד. במקרה כזה נמצא שהליכוד תיחלש משמעותית ל-27 מנדטים וכחול לבן תישאר יחסית יציבה עם 34. אמנם במצב זה מה שמכונה "גוש הימין" צפוי להתחזק - שכן הבית היהודי תיכנס עם 4 מנדטים וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן תאבד מנדט אחד - אבל עדיין לא תהיה אפשרות להקים ממשלה על טהרת הימין ללא ליברמן. 

האפשרות היחידה שתהיה על הפרק במצב כזה היא שוב ממשלת אחדות, וסביר להניח שיהיה פשוט יותר להקים אחת כזאת בראשות גנץ כאשר בראש הליכוד עומד סער עם 27 מנדטים, מאשר כשניצב שם נתניהו עם 31. בשלב זה קשה לראות איך סער או כל מתמודד אחר מתחרה ברמות האהדה שלהן זוכה נתניהו בין שורות הליכוד, אבל נותרו עוד 9 ימים עד הפריימריז.

גרף הממוצע מבוסס על חמשת הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת. סכום המנדטים לא תמיד מגיע ל-120, משום שמפלגת הבית היהודי עוברת את אחוז החסימה בחלק מהסקרים, אבל בממוצע נמצאת מתחתיו:

■ סקר כאן 11 מתאריך 15 בדצמבר
סקר ישראל היום מתאריך 13 בדצמבר
■ סקר מעריב מתאריך 13 בדצמבר
■ סקר חדשות 12 מתאריך 12 בדצמבר
סקר חדשות 13 מתאריך 10 בדצמבר 

פירוט הסקרים