מח"ש לביהמ"ש: להטיל על ניצב בדימוס ניסו שחם 11-18 חודשי מאסר

בספטמבר האחרון קיבל המחוזי את ערעור מח"ש והרשיע את שחם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הטרדה מינית ומעשה מגונה • נציג מח"ש בדיון הטיעונים לעונש: "במקרה שלפנינו מתחייב מאסר בפועל של ממש, לא מאסר שירוצה בעבודות שירות"

ניצב בדימוס ניסו שחם / צילום: שלומי יוסף
ניצב בדימוס ניסו שחם / צילום: שלומי יוסף

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מבקשת מבית משפט השלום בתל-אביב להטיל עונש שבין 11-18 חודשי מאסר על ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בביצוע מעשה מגונה ומירמה והפרת אמונים.

במסגרת דיון הטיעונים לעונש במשפטו של שחם, הבהיר היום (ב') עו"ד רונן יצחק מטעם מח"ש כי שחם לא הפנים את הביקורת שמתחו בתי המשפט על מעשיו. "במקרה שלפנינו מתחייב מאסר בפועל של ממש, לא מאסר שירוצה בעבודות שירות", אמר עו"ד יצחק, שהפנה את בית המשפט לתסקיר שירות בתי הסוהר ולהערכת המסוכנות שנערכה לשחם, אשר לדבריו מעידים כי שחם אינו מבין את מעשיו.

"הוא (שחם) אומר שזה 'עניין ביני לבין השוטרות', כלשונו, 'עניין של שני אנשים מבוגרים', 'עניין ביני לבין משפחתי'. אבל זה ממש לא בינו לבין השוטרות. זה בינו לבין הציבור, ובינו לבין אמון הציבור, ובינו לבין כל יתר השוטרים והשוטרות. זה תיק שחיתות שלטונית. המילה הזו מופיעה על הטיותיה השונות כמה וכמה פעמים בפסק הדין של בית המשפט המחוזי", אמר נציג מח"ש בדיון.

בחודש ספטמבר האחרון קיבל בית המשפט המחוזי בתל-אביב את ערעור מח"ש והרשיע את שחם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הטרדה מינית וביצוע מעשה מגונה. השופטים פסקו כי שחם קיים מערכות יחסים איטימיות עם שורה של שוטרות זוטרות ולאחר מכן קיבל החלטות שונות בעניינן. "הפער העצום בין שחם לשמונה השוטרות (שעמן קיים יחסים. ח',מ') מבחינת הגיל, המעמד, המרות והסמכות, היוו קרקע פורייה להצמחת עשבים שוטים של ניצול מרות. העבירה של הפרת אמונים נועדה למנוע בדיוק מקרים מסוג זה", כתבה השופטת מרים דיסקין.

לדבריה, "האינטרס הציבורי חד, בין אם מדובר בקצינים במשטרה ובין אם מדובר בקצינים בצה"ל - בין היתר כי יידעו כל אם ואב השולחים את בנותיהם לשרת באחד מזרועות הביטחון, אם בצה"ל ואם במג"ב או בשירות חובה במשטרה, שבנותיהם לא תוטרדנה מינית על-ידי מפקדיהן, ושהמפקדים לא ינצלו לרעה את דרגתם, את תפקידם ואת מרותם כדי לקיים עמן יחסים אינטימיים, כמעשיו של שחם. מעשיו של שחם לא פסחו גם על שוטרות בשירות חובה".

השופטת גיליה רביד ציינה כי "הסתכלות כוללת על התנהלותו של שחם מגלה תמונה קשה ודפוס התנהגות בעייתי ביותר. הנה לפנינו קצין משטרה בדרגה גבוהה מאוד, בעל תפקיד בכיר, אשר יזם קשרים אינטימיים עם שמונה שוטרות זוטרות, צעירות ממנו בשנים רבות, כאשר נגד שלוש מהן אף ביצע עבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית. בתוך כך גם המשיך ופעל בענייניהן של אותם כפופות, תוך שהוא מעמיד את עצמו פעם אחר פעם במצב של ניגוד עניינים אינהרנטי, ולו למען הנראות".

בית המשפט המחוזי החזיר את הדיון לבית משפט השלום, כדי שיגזור את דינו של שחם לאור הרשעתו.