הפניקס זכתה ב-60 דונם במתחם האלף בראשל"צ ב-338 מיליון שקל

חברת הפניקס הגישה הצעת רכישה על סך 338 מיליון שקל למגרש בן 60,400 מ"ר בצפון מתחם האלף בראשון-לציון • מדובר בהצעה יחידה שהוגשה על המגרש, והזכייה עדיין טעונה את אישור ועדת המכרזים, שצפויה לדון בהצעה בשבועות הקרובים

חברת הפניקס  הגישה הצעת רכישה על סך 338 מיליון שקל למגרש בן 60,400 מ"ר בצפון מתחם האלף בראשון-לציון. מדובר בהצעה יחידה שהוגשה על המגרש, והזכייה עדיין טעונה את אישור ועדת המכרזים, שצפויה לדון בהצעה בשבועות הקרובים.

מתחם האלף, הממוקם במערב ראשון-לציון, הוא ממתחמי התעסוקה הבולטים שמשווקים בימים אלה בארץ. מתוכננים בו 1.75 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5400 יחידות דיור ו-110 דונם של פארקים. עתודות הקרקע במתחם שייכות בחציין לעיריית ראשון-לציון, וחלקן לבעלי קרקע פרטיים, וההערכה היא כי כ-100,000 איש יעבדו בו ויגורו - מעל ל-22,000 איש.

המגרש שנכלל במכרז אליו ניגשה הפניקס הוא מגרש 5030, עליו זכויות בנייה למספר מבנים, להקמת מתחם לתעסוקה ומסחר בהיקף של 355,570 מ"ר, לא כולל שטחי שירות תת-קרקעיים, שיגיעו ל-225,555 מ"ר. מחיר המינימום שנקבע במכרז: 310 מיליון שקל.

בעיריית ראשון-לציון, בעלת הקרקע, מציינים כי עם סיומו של מכרז זה יסתיים שיווק מוצלח של למעלה ממחצית מהשטחים. בהמשך ישווקו המגרשים הנותרים, כשההערכה היא כי חברות וגופי הייטק יצטרפו לגורמים הרבים המביעים עניין במעבר למתחם האלף.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון-לציון, מסר בתגובה: "המגזר העסקי מביע אמון גדול בראשון-לציון. הנגישות התחבורתית של המתחם, בשילוב עם המיקום הגאוגרפי ותחבורה ציבורית יעילה ומהירה עליהם אנו עמלים כל הזמן, יהפכו את המתחם לאטרקטיבי ביותר בישראל, מודל לעירוב שימושים מתקדם ממנו ייהנו העובדים והמתגוררים במתחם האלף. 100 אלף מקומות העבודה הצפויים להתווסף יספקו תעסוקה לכלל תושבי העיר, שיוכלו לעבוד קרוב לבית ולשפר משמעותית את איכות חייהם".

עדי ברוק, מנכ"ל מנהלת מתחם האלף, ציין: "ההתעניינות הגדולה במכרזים, לצד החשיפה הציבורית הגדולה למתחם ולייחודיותו, מוכיחות עצמן ומצביעות על הבעת האמון הגדולה וזיהוי הפוטנציאל במתחם האלף. במקביל, אני שמח שהתפיסה העירונית והגיבוי למהלכים שתוכננו בקפידה על-ידי המנהלת נושאים פרי. נמשיך לשים דגש על חדשנות, נגישות ועירוב שימושים שיביאו בשורה לראשון-לציון, במטרופולין החדש של ישראל".

באחרונה זכו מספר גופים גדולים בכמה מכרזים, במגרשים סמוכים, בשטח כולל של כ-320 אלף מ"ר. בין החברות שכבר זכו: קבוצת דיסקונט הכוללת את דיסקונט, cal ומרכנתיל; וכן החברות פרשקובסקי, אמות, רוגובין ו-Jtlv2.

העבודות בשטח במתחם האלף מתקדמות, ובעוד כשנתיים צפוי האכלוס הראשוני.