מפלגת העבודה מוותרת על הפריימריז: עמיר פרץ ימשך לכהן כיו"ר

בנוסף אישרה הנהלת המפלגה את המשך השותפות עם מפלגת "גשר" בראשות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס • יורדים הסיכויים לאיחוד עם מרצ

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מפלגת העבודה החליטה להמשיך בהרכב הנוכחי גם לבחירות סבב שלישי, למרות התוצאות הלא מחמיאות בבחירות בספטמבר - שישה מנדטים בלבד. הנהלת המפלגה אישרה פה-אחד את המשך כהונתו של ח"כ עמיר פרץ כיו"ר המפלגה שיוביל אותה בבחירות במרץ 2020. כמו כן, אישרה ההנהלה את המשך השותפות עם מפלגת "גשר" בראשות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס. אשרור החבירה לגשר מפחית מאוד את הסיכויים כי העבודה תתאחד לרשימה אחת עם מרצ. לוי-אבקסיס ופרץ הצהירו כי חיבור עם מפלגה אחרת לא עומד על הפרק בשלב הזה. יש אמנם עוד חודש להחלטה סופית אבל נראה שפרץ ושותפתו מגשר יעדיפו אם בכלל להתחבר לכחול לבן ולא למחנה הדמוקרטי משמאלם. האשרור מעיד גם על המשך הקו החברתי-כלכלי של המפלגה גם בבחירות הקרבות.

הנהלת המפלגה החליטה עוד כי לא יתקיימו בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. ההחלטה התקבלה למרות קריאות של פעילים בעבודה לקיים בחירות מקדימות, אך פרץ מגלה שליטה במנגנוני המפלגה, ולדעתו, חברי הכנסת הנוכחיים - איציק שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ורויטל סויד הם הנבחרת הטובה ביותר.

החלטות ההנהלה יובאו לאישור ועידת המפלגה, שתתכנס ביום רביעי בשבוע הבא. ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה כתב בהודעה: "אנחנו שמחים שבעוד שמאבקים פוליטיים פנים מפלגתיים מאפיינים מפלגות אחרות, החיבור בין העבודה לגשר והנבחרת הקיימת הם נכס ציבורי ופוליטי לבחירות הקרובות ".