וול סטריט ננעלה ביציבות; טסלה בשיא, פדקס צנחה בצל תחזית חלשה

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו סביב רמת הפתיחה • פדקס צנחה בצל תחזית מאכזבת • ראש ממשלת בריטניה צפוי להגביל את תקופת המעבר שלאחר הברקזיט עד לדצמבר 2020 • המהלך מפחית את הסיכוי לגיבוש הסכם סחר בין בריטניה לאיחוד האירופי

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום מסחר מנומנם בוול סטריט ננעל הערב (ד') ביציבות. כך, מדד הדאו ג'ונס השיל 0.1%, והנאסד"ק ומדד S&P 500 ננעלו ללא שינוי מהותי.

הלילה צפוי בית הנבחרים בארה"ב להצביע בעד הדחת הנשיא טראמפ, אך מדובר בהליך שככל הנראה ייעצר בסנאט. בכך טראמפ מצטרף לביל קלינטון ברשימת הנשיאים המצומצמת שהדחתם עלתה להצבעה בבית הנבחרים.

20:50

מנייתה של טסלה  רושמת הערב שיא כל הזמנים, לאחר מהלך עליות של כמעט 60% ברבעון החולף בהמשך לדוחות המפתיעים שהציגה בזמנו.

18:36

המסחר בבורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת בהמשך לפרסום נתוני האינפלציה. הדאקס הגרמני איבד 0.5%, הקאק ירד 0.15%, ומדד הפוטסי הבריטי עלה ב-0.24%.

פטריק לאנג, ראש תחום המחקר במניות ואסטרטגיה בבנק יוליוס בר התייחס לשוק המניות הבריטי: "הסבירות לברקזיט בטווח הקצר גדלה אבל אי הודאות לגבי תנאי הברקזיט תישאר. שוק המניות הבריטי הוא דפנסיבי ונוטה להראות ביצועי חסר יחסיים כשסקטורים מחזוריים ואזוריים אחרים מראים ביצועים טובים. לפי דעתנו, הראלי בשווקים בבריטניה יהיה בעל משך חיים קצר כשאי הודאות המוחשית לגבי מתווה הברקזיט וההשפעות הכלכליות יישארו במקומם בעתיד הנראה לעין.

"בעקבות זאת, אנו מותירים את המלצת החסר שלנו ללא שינוי לעת עתה. שוק המניות הבריטי הראה ביצועי חסר מובהקים ביחס לשווקים אחרים השנה. למרות זאת, התמחור של השוק הבריטי בהכללה הוא בהתאם לממוצעים היסטוריים ואנו לא רואים בזמן הקרוב קטליזטורים לשינוי ההמלצה שלנו. בתוך שוק המניות הבריטי נעדיף חברות בשווי גבוה שהן בחשיפת חסר לבריטניה ובחשיפה גבוהה יותר לשווקים גלובליים, דוגמת חברות מתחום הבריאות, חברות גז ונפט וספקיות חומרי גלם", אמר לאנג.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים כאשר המדדים המובילים רושמים יום שישי ברציפות של עליות לשיא כל הזמנים. המדדים מטפסים בכ-0.1% בפתיחה.

מנייתה של חברת השילוח פדקס  צונחת ב-7.5% לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 2.5 דולרים למניה, מתחת לתחזיות השוק שצפו רווח של 2.76 דולרים למניה. גם בשורת ההכנסות החברה פספסה את התחזיות של השוק. החברה חתכה אתה התחזית לרווח ב-2020 על רקע סיום קשריה העסקיים עם אמזון.

12:25

בגוש האירו פורסמו נתוני האינפלציה שלפיהם מדד המחירים לצרכן ירד בנובמבר ב-0.3% בהתאם לציפיות ובהמשך לעלייה של 0.1% באוקטובר. במונחים שנתיים עלה המדד ב-1% בהתאם לציפיות ולאחר עלייה של 0.7% בחודש הקודם. 

11:30

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בנטייה חיובית עם עלייה של כ-0.2% במדד סטוקס, ועליות ברוב הבורסות המרכזיות. מדד דקס בפרנקפורט יורד בכ-0.1%.

בגרמניה פורסמו סקרי הסנטימנט העסקי של Ifo לדצמבר שהצביעו על שיפור. ציפיות העסקים עלו החודש ל-93.8 נקודות לעומת צפי ל-93 נקודות ולעומת 92.3 נקודות בנובמבר. 

סדר ההערכה העסקית הנוכחית הצביע על עלייה ל-98.8 נקודות לעומת צפי ל-98.1 ולעומת 98 בנובמבר, ואילו סקר IFO למצב העסקים הראה עלייה ל-96.3 נקודות לעומת צפי ל-95.5 ולעומת 95.1 נקודות בנובמבר.

בבריטניה פורסמו נתוני האינפלציה לנובמבר שהצביעו על עלייה של 0.2% במדד המחירים לצרכן בחודש שעבר, בהתאם לציפיות ולעומת ירידה של 0.2% באוקטובר. במונחים שנתיים עלה המדד ב-1.5% לעומת צפי ל-1.4% ולעומת 1.5% באוקטובר. 

מדד המחירים הקמעוניים עלה בנובמבר בקצב שנתי של 2.2% לעומת צפי ל-2.1% ולעומת 2.1% באוקטובר. המדד רשם עלייה חודשית של 0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1% ולעומת ירידה של 0.2% באוקטובר. 

מניית וולוו  מטפסת בקרוב ל-5% לאחר שיצרנית הרכב השבדית הודיעה על הסכם אסטרטגי עם איסוזו מוטורס היפנית. טולו אויל  עולה ביותר מ-4%. בירידות בולטת מניית KION GROUP  שנחתכת ביותר מ-6%.  

10:30

בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים קלות היום, לאחר נטייה שלילית קלה בפתיחה. המשקיעים זהירים על רקע עליית הסיכון שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי ללא הסכם סחר, לאחר שראש הממשלה בוריס ג'ונסון התחייב להגביל את תקופת המעבר שלאחר הברקזיט עד סוף 2020, צעד שיפחית את הסיכוי להשגת הסכם סחר.

מדד סטוקס אירופה 600  עולה בשיעור קל של יותר מ-0.1%.  

בחזית הסחר בין ארה"ב לסין, לאחר ההסכמה על הסכם שלב 1, פורסם אתמול ברויטרס כי ממשל טראמפ פועל לניסוח סופי של כללים המגבילים יצוא טכנולוגיה מתוחכמת לסין ולמדינות מתחרות אחרות. חברות ההייטק בארה"ב עשויות לקבל הקלה מסוימת, לאחר שחששו מצעדים חמורים יותר. 

אמש דווח כי הדירקטוריונים של פיאט קרייזלר  ושל PSA, הבעלים של פיג'ו, חתמו על הצעת המיזוג בהיקף 50 מיליארד דולר ליצירת יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם.

הבורסות המרכזיות באסיה ננעלו במגמה שלילית על רקע ההתפתחויות בברקזיט. בורסת שנחאי  איבדה 0.18% ושנזן ננעלה ללא שינוי. מדד הנג סנג  בהונג קונג ננעל אף הוא ללא שינוי. בורסת טוקיו  איבדה 0.55%, לאחר נתוני היצוא והיבוא.

בקוריאה הדרומית  ננעל המסחר בירידה קלה, וגם ה-S&P/ASX 200  באוסטרליה ננעל ללא שינוי משמעותי.

07:00

המסחר באסיה מתנהל היום במגמה שלילית, על רקע התחדשות הסיכון שהברקזיט של בריטניה יתבצע ללא הסכם. ירידות קלות נרשמות בשנחאי, בהונג קונג ובסיאול. בורסת טוקיו מאבדת 0.4%, ואילו באוסטרליה נרשמת עלייה קלה. 

 ירידה של 7.9% נרשמה ביצוא ביפן בחודש נובמבר, בהשוואה לשנה קודם לכן, הירידה החודשית ה-12 ברציפות. יחד עם זאת המצב טוב לעומת התחזיות שעמדו על ירידה של 8.6%, ולעומת צניחה של 9.2% באוקטובר. 

היבוא צנח יותר מהצפוי, ב-15.7%, לעומת תחזיות לירידה של 12.7%.

אתמול (ג') דווח כי ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צפוי להכניס תיקון בחוק הברקזיט, שיגביל בצורה ברורה את תקופת המעבר שלאחר הברקזיט עד לדצמבר 2020. בריטניה צפויה לעזוב את האיחוד האירופי ב-31 בינואר 2020. התיקון יותיר זמן מועט בלבד לגיבוש הסכם סחר בין בריטניה לאיחוד האירופי, דבר שמגביר את הסיכון לעזיבת האיחוד ללא הסכם. בעקבות הדיווח צנחה אתמול הליש"ט ביותר ב-1% ל-1.3188 דולר, והמשיכה לצנוח ל-1.3130 דולר.  

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות קלות שהביאו ליום נוסף ברצף של שיאים חדשים. מדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק עלו בכ-0.1%, ומדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי בעלייה של 0.03%. לאחר החלטת בית המשפט שעצר את הרצת אסדת הגז לוויתן ירדה מניית נובל אנרג'י בכ-2%, אולם התאוששה וננעלה בירידה של 0.2%.