האם תקרת הזכוכית האמריקאית תישבר בבחירות 2020?

האם אליזבת' וורן מדברת בטון נשי מדי לטעם הבוחרים? • למה דווקא מצביעים שחורים לא תמכו בקמאלה האריס? • ואיך זה שנשים שמרניות הצביעו למועמד כמו דונלד טראמפ? • השבוע ב"מדריך לטראמפיסט": בוחרות, פוליטיקאיות ובחירות 2020 • האזינו

אליזבת' וורן / צילום: Reuters
אליזבת' וורן / צילום: Reuters

לקראת בחירות 2020 לנשיאות ארצות-הברית, טל שניידר ואורי פסובסקי מפרקים את הדרך לבית הלבן. בכל שבוע יעלה פרק חדש שיעסוק בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בבחירת מועמד/ת, בדרמת ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ ובמפת הבוחרים המשתנה של אמריקה. 

השבוע נברר מה הסיכוי של אליזבת' וורן לנצח בפריימריז הדמוקרטיים למועמדות בנשיאות? איך זה שבבית הנבחרים מכהנות 88 דמוקרטיות, אבל רק 13 מחוקקות רפובליקניות? האם מישל אובמה הייתה יכולה לנצח בבחירות לנשיאות? והאם הילארי קלינטון סייעה, בכל זאת, לסדוק את תקרת הזכוכית? על כל אלו נענה בעזרתה של ד"ר הדס כהן, ממרכז לייפר למגדר, האוניברסיטה העברית, מומחית לפוליטיקה אמריקאית ולמגדר.

ד״ר הדס כהן, ממרכז לייפר למגדר, האוניברסיטה העברית, מומחית לפוליטיקה אמריקאית ולמגדר / צילום: טל שניידר, גלובס
 ד״ר הדס כהן, ממרכז לייפר למגדר, האוניברסיטה העברית, מומחית לפוליטיקה אמריקאית ולמגדר / צילום: טל שניידר, גלובס

נדבר גם על התמיכה לה זוכה טראמפ בקרב המצביעות הרפובליקניות השמרניות, למרות שלל התלונות בהטרדה מינית שהועלו נגדו, וגם ננסה למקם את הנשיאות שלו ברגע ההיסטורי הנוכחי. הניצחון של טראמפ בבחירות, אומרת כהן, "איפשר את הגל הנוכחי של תנועת Me Too. זה היה רגע של שוק ופאניקה אצל נשים ליברליות, ואז התחילו לדבר על דברים שלא דיברו עליהם קודם".

וגם: השבוע הטוב שעבר על הנשיא טראמפ, העימות הדמוקרטי ודיווח חם מהשטח על העצרת של פיט בוטג'ג' בסיאטל. 

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט