בורסות עולם | סיקור שוטף

יום המסחר האחרון המלא לפני חג המולד ננעל בירוק: שלושת המדדים המובילים עלו לשיא כל הזמנים

מדד הנאסד"ק רשם את רצף העליות הארוך ביותר מאז 1998 • מכירות הבתים בארה"ב עלו בקצב נמוך מהתחזיות • בואינג עלתה על רקע החלפת המנכ"ל בצל התקלות במטוסי מאקס 737 • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת; מטומי זינקה בלונדון על רקע אישור בעלי המניות את המכירה של טים אינטרנט

קישוטי חג מולד ברוקפלר סנטר / וצילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קישוטי חג מולד ברוקפלר סנטר / וצילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר האחרון המלא לפני חג המולד הסתיים בעליות קלות, על רקע האופטימיות סביב זירת הסחר כאשר סין הפחיתה במכסים על שורה של מוצרים אמריקאים.

שלושת המדדים המובילים ננעלו ברמת שיא כל הזמנים, כך מדד הנאסד"ק רשם את רצף העליות הארוך מאז שנת 1998 והוסיף הערב 0.2% לערכו, מדד S&P 500 הוסיף 0.1% לערכו ומדד דאו ג'ונס עלה ב-0.34%.

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עלו לשיא של חמישה חודשים. מחיר הנפט טיפס ב-0.46% ל-60.7 דולרים לחבית.

מנייתה של בואינג הגיבה לעזיבת המנכ"ל בעליות. מנייתה של טסלה בשיא כל הזמנים.

20:20

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות, כך מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.3%, והדאו ג'ונס מוסיף 0.4% לערכו.

מנייתה של טסלה  קופצת ב-3.5%, מעל לרמה של 420 דולרים - שיא כל הזמנים. בכך משלימה טסלה מהלך עליות של כ-135% מאז תחילת חודש יוני האחרון.

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת, כך מדד הדאקס הגרמני השיל 0.15%, מדד הקאק הצרפתי הוסיף 0.13% לערכו ומדד הפוטסי הבריטי עלה ב-0.5%.

מנייתה של מטומי  הישראלית זינקה ב-6.7% בלונדון לאחר שבעלי המניות אישרו את העסקה למכירת החברה הבת טים אינטרנט.

17:04

מכירות הבתים בארה"ב עלו ב-1.3% בחודש נובמבר לקצב מכירות של 719 אלף בתים, מתחת לקונצנזוס התחזיות לנתון של 730 אלף בתים.

הזמנות המוצרים בני קיימא בארה"ב ירדו ב-2% בחודש נובמבר, הירידה החדה ביותר מאז חודש מאי האחרון. התחזיות של הכלכלנים היו לעלייה של 1.5%.

קנדה רשמה בחודש אוקטובר צמיחה שלילית בשיעור של מינוס 0.1%, לעומת התחזיות לעלייה של 0.1% בתוצר. 

16:35

שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט נפתח בעליות קלות, ובכך המדדים רושמים שיא נוסף בהיעדר כותרות שליליות ממתיחות הסחר בין סין לארה"ב, ועל רקע הציפייה לברקזיט בבריטניה לאחר בחירתו של בוריס ג'ונסון. 

מנייתה של ענקית התעופה בואינג  מטפסת ביותר מ-3% על רקע הדיווח על עזיבת המנכ"ל בצל התקלות במטוסי מאקס 737.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות. החוזים על מדד דאו ג'ונס עולים ב-0.16%, החוזים על מדד הנאסד"ק מטפסים ב-0.3% ואלו על מדד S&P 500 עולים ב-0.17%.

המסחר במניית בואינג הופסק על רקע הדיווח כי מנכ"ל החברה, דניס מילנברג, עוזב את החברה בצל פרשת התקלות במטוסי בואינג מאקס 737.

14:00

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת בשינויים קלים במדדים. מדד סטוקס אירופה 600  משייט סביב רמת הפתיחה, וכך גם המדד בפריז. בלונדון נרשמות עליות של כ-0.4% ובגרמניה ירידה קלה של יותר מ-0.1%. מניות מגזר הרכב מאבדות כ-1% ובמגזר שירותי הרפואה נרשמת עלייה של כ-0.5%.  

מניית NMC Health  מזנקת היום ביותר מ-30%, לאחר שהחברה פרסמה סקירה עצמאית של ספריה, וזאת לאחר שחברת מאדי ווטרס פרסמה בשבוע שעבר ביקורת בנוגע למצבה של החברה, והביא לקריסה במנייתה.

מניית קבוצת התשתיות האיטלקית Atlantia  מאבדת כ-4% מחחש כי היום יועבר חוק שיקל על ביטול זיכיונות להפעלת כבישים מהירים. 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום בנטייה שלילית, ונראה כי המשקיעים מעדיפים לצאת עם רווחים לחופשת החגים בעקבות הראלי המתמשך מוקדם יותר החודש. 

מדד סטוקס אירופה 600  משייט סביב ירידה של 0.1%, ומגזר הבנקים מאבד 0.7%. מגזר הטכנולוגיה מתחזק ב-0.3%. 

09:30

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות שערים. בורסת שנחאי צללה בסיום המסחר ב-1.4%, למרות האופטימיות מחזית הסחר בין ארה"ב לסין. המדדים בבורסות הונג קונג, קוריאה וטוקיו ננעלו ללא שינויים מהותיים. 

07:30

מגמה מעורבת בנטייה שלילית נרשמת היום (ב') בשוקי אסיה, למרות האופטימיות הגוברת בנוגע ליחסים בין ארה"ב ובין סין.

ירידות של כ-0.5% וכ-0.8% נרשמות בשנחאי  ובשנזן, בהתאמה. בהונג קונג  נרשמת עלייה מינורית של פחות מ-0.1%. 

ביום שישי אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הייתה לו "שיחה טובה מאוד" עם מנהיג סין שי ג'ינפינג בנוגע להסכם סחר שלב 1 שאותו גיבשו באמצע החודש. הדבר מצביע על התקדמות נוספת שחלה מאז הנוסח הראשוני.

טראמפ כתב בטוויטר כי סין החלה ברכישות "בהיקף גדול" של מוצרים חקלאיים מארה"ב, וכי כעת נערכות הכנות לחתימת הסכם רשמי. בשבת הוסיף ואמר כי שתי המדינות יחתמו על הסכם תוך "זמן קצר מאוד".

בהתפתחות חיובית נוספת הודיעה סין היום כי תפחית את היקף המכס על יבוא של 850 מוצרים החל מ-1 בינואר 2020, לרבות בשר חזיר קפוא, וכן כמה מוצרי טכנולוגיית מידע החל מ-1 ביולי.

בטוקיו  נרשמת עלייה זניחה של פחות מ-0.1%, ובאוסטרליה יורד מדד S&P/ASX 200  בכ-0.4%, בהובלת מניות חברות הכרייה, הזהב והנפט.   

ירידה בשיעור זניח של פחות מ-0.1% נרשמת במדד קוספי  בקוריאה. 

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בעליות שערים, S&P 500 עלה ב-0.5% וסגר ארבעה שבועות רצופים של עליות, הנאסד"ק והדאו ג'ונס הוסיפו עד 0.4% לערכם.