אירוע החנוכה של נתניהו: הדלקת נרות בבית כנסת בו התגלו אקדחים ורימונים

בבית הכנסת "אהבת ישראל" בהרצליה ייערך היום אירוע הדלקת נר שני של הליכוד, בנוכחות ראש הממשלה • ל"גלובס" נודע כי באותו בית הכנסת התגלו לפני כחודש וחצי אמצעי לחימה מוסלקים • יש להניח שבליכוד לא ידעו כי מדובר בבית כנסת שהיה ועודנו מושא לחקירה משטרתית

נתניהו בכנס "חירום" בגני התערוכה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
נתניהו בכנס "חירום" בגני התערוכה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן להגיע הערב לאירוע פוליטי והדלקת נר שני של חנוכה, זאת בבית כנסת "אהבת ישראל" בשכונת נווה ישראל בהרצליה. בבדיקה שנערכה ע"י "גלובס" התגלה כי בבית הכנסת התגלו לפני כחודש וחצי אמצעי לחימה מוסלקים, ביניהם אקדחים, מטעני חבלה, מערכת הפעלה ורימוני הלם. הגילוי היה תחת צו איסור פרסום עד נובמבר.

בהודעה שפרסמה המשטרה בחודש שעבר נאמר כי במסגרת מאבק לאיתור אמצעי לחימה לא חוקיים נגד עבריינים המחזיקים כלי נשק ומסכנים את שלום הציבור בוצעה פעילות משטרתית יזומה בהרצליה. "במהלך הפעילות, איתרו השוטרים על גג בית כנסת בהרצליה אמצעי לחימה מוסלקים ובכללם אקדחים, מטעני חבלה, מערכת הפעלה ורימוני הלם", נאמר בהודעת המשטרה.

כן נמסר כי "המשטרה ממשיכה לנהל חקירה אינטנסיבית במטרה להתחקות אחר העבריינים המסכנים את ביטחון הציבור, ולמצות עימם את הדין. משטרת ישראל תמשיך לפעול כל העת נגד השימוש בנשק הלא חוקי על מנת לשמור על שלומו של האזרח הנורמטיבי וביטחונו".

הודעה על קיום האירוע בבית הכנסת הופצה בשעות הבוקר, ויש להניח שבליכוד לא ידעו כי מדובר בבית כנסת שהיה ועודנו מושא לחקירה משטרתית.

בתוך כך, נשמעת ביקורת על קיומו של כינוס פוליטי בתוך בית כנסת. חברת מועצת העיר, דנה אורן-ינאי מסיעת דרך חדשה, כתבה היום לראש העיר משה פדלון כי קיום אירוע פוליטי בתוך בית כנסת הוא ניצול לרעה של הדת. "בעיניים של אדם מאמין זה חילול השם. היהדות נועדה לחבר בין אדם לאחיו, ולא לפלג ביניהם. אירוע כזה, שנעשה במסגרת מערכת הבחירות הפנימיות על ראשות מפלגת הליכוד, נושא טעם לפגם", כתבה אורן-ינאי.

יצוין שבמערכות בחירות נאסר לעשות שימוש במבני ציבור, אולם בתי כנסת לא תמיד שייכים לרשות המקומית או למדינה, ובמקרים רבים הם נמצאים בבעלות פרטית. החוק אינו מגביל עריכת כינוס פוליטי בשטח בית הכנסת כאשר מדובר במקום פרטי. בליכוד אמרו ל"גלובס" כי ההיבט הזה של השימוש בבית הכנסת עבר את הייעוץ המשפטי של המפלגה.

אף על פי כן, אורן-ינאי סבורה שעל ראש העיר להגביל את השימוש בבית הכנסת שלא למטרות אירוע פוליטי. "דברי פילוג ושנאה אסור שייאמרו במקום בו יהודיות ויהודים מתפללים לשלום על ישראל. אני מבקשת לנקוט בכל פעולה אפשרית כדי לעצור את השימוש הציני של ראש הממשלה בבית הכנסת לצורכי הקמפיין שלו נגד יריבו בפריימריז", כתבה ינאי-אורן.