עלייה במספר ההומלסים בארה"ב: 570 אלף אמריקאים ישנו ברחוב לפחות לילה אחד ב-2019

שיעור ההומלסים האמריקאים עלה ב-2.7% ב-2019 לעומת 2018, כך על פי בדיקה של מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארה"ב • באיזו מדינה הייתה הקפיצה המשמעותית ביותר במספר מחוסרי הבית?

מאהל מחוסרי בית במילווקי / צילום: Rick Wood, רויטרס
מאהל מחוסרי בית במילווקי / צילום: Rick Wood, רויטרס

שיעור ההומלסים האמריקאים עלה ב-2.7% ב-2019 לעומת 2018 - כך על פי בדיקה של מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארה"ב. על פי הבדיקה, בכלל ארצות הברית 567,715 אנשים ישנו לפחות לילה אחד ברחוב בשנה האחרונה.

הבדיקה העלתה כי בעוד שחלה ירידה כללית במספר ההומלסים ב-29 מדינות, העלייה במספר הכללי בארצות הברית, נוצרה בעקבות קפיצה משמעותית בקליפורניה, שם נוספו עוד 21,306 איש השנה. רק במחוז לוס אנג'לס לבדו, נספרו 60 אלף חסרי בית - כך לפי דוח שיצא ביוני השנה.

הרשויות בארה"ב מסבירים את הזינוק במספר ההומלסים כתוצאה ממצבם הכלכלי, מצב נפשי, מערכת החוק ומצב שוק הדיור שכולל העלאת מחירים בשכירות ומחירי הדירות והבתים.

מחלקת השיכון והפיתוח ציינה עוד כי חלה ירידה בשיעור חסרי הבית בקרב יוצאי צבא ומשפחות עם ילדים - 2.1% ו-4.8% בהתאמה.

מעבר לקור, הרעב וההשפלה, חיי הלילה ברחוב מזמנים לחסרי וחסרות הבית גם אלימות ופחד תמידי מפני אלימות שתופעל עליהם. הומלסים רבים מדווחים מדי שנה על מקרי אונס, ניסיונות רצח, שוד ועוד. בניסיון להתמודד עם המצב המחמיר בקליפורניה, המדינה חנכה באחרונה חניונים שנועדו להומלסים שגרים ברכבים שלהם.

"אני לא צריכה לחשוש מכך שיאנסו אותו או שישדדו אותי באמצע הלילה", אמרה לורן קוש לרשת "CNN" השבוע. קוש שמשמשת ביום כנהגת "אובר", ישנה מדי לילה על המושב האחורי ברכבה. "בעבר הטרידו אותי כל הזמן. אנשי היו צועקים בלילות והיתה אלימות תמידית מסביבי. זה ממש הקשה על השינה בלילה", סיפרה.

על פי עמותת Safe Parking LA, "החניונים, שכוללים גם מתקני שירותים, מעניקים להומלסים מקום בטוח לחנות בו את הרכב בלילה תוך שמירה על החוק".