עמותת "הצלחה " לשר התקשורת: השלם מינוי בכירים הנוגעים למשרדך טרם הבחירות

הבקשה הגיעה בעקבות תשובת היועמ"ש לשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי אין מניעה לקדם מינוי קבע של מפכ"ל משטרה ונציב שירות בתי הסוהר, המתעכבים מזה חודשים בגלל המצב הפוליטי של ממשלת מעבר • עמותת 'הצלחה' :"בחירות שלישיות מהוות שינוי נסיבות קיצוני וחריג כל כך שלא נראה במקומותינו בהקשר זה"

עו"ד אלעד מן / צילום: יונתן בלום, גלובס
עו"ד אלעד מן / צילום: יונתן בלום, גלובס

בעקבות תשובת היועמ"ש לשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי אין מניעה לקדם מינוי קבע של מפכ"ל משטרה ונציב שירות בתי הסוהר, המתעכבים מזה חודשים בגלל המצב הפוליטי של ממשלת מעבר, פנתה עמותת "הצלחה " לשר התקשורת דוד אמסלם בדרישה להשלים מינויי בכירים הנוגעים למשרד התקשורת.

במכתב המוגדר 'מיצוי הליכים טרם פניה לערכאות' מבקש יועמ"ש הצלחה אלעד משר התקשורת להשלים את הליך מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה וניר שוויקי למנכ"ל מועצת הכבלים והלווין. לטענתו יש לפעול ללא דיחוי להבאת מינויים של השניים מישל לדיון בממשלה כדי לאשר את מינויים בהקדם.

נזכיר כי זמן קצר לפני שחוק חוק פיזור הכנסת שהביא לבחירות מועד א' עבר, הושלמו כל השלבים הנדרשים לאישור הליך בחירתה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה - למעט אישור ממשלה. זמן קצר לאחר מכן הושלם גם הליך המינוי של ניר שוויקי המכהן כיום כמנכ"ל זמני של הרשות השנייה לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין. למרות שעל פניו שלב אישור הממשלה אמור היה להיות שלב טכני בלבד באופן פלאי נמנע מזכיר הממשלה שוב ושוב מלהעלות את המועמדויות לדיון בישיבת הממשלה. בסופו של דבר קרמרמן עתרה לבג"צ שקבע כי על הממשלה לדון במינוי. בעקבות זאת נערך דיון בממשלה והוחלט לדחות את המינוי עד למינוי שר תקשורת קבוע. בינתיים התחלף שר התקשורת עצמו ולנעליו של איוב קרא נכנס דוד אמסלם. אחרי בחירות מועד א' הגיעו בחירות מועד ב'. קרמרמן עתרה שוב לבג"צ ושוב החליט בג"צ שלא להתערב בגלל הסבירות שבקרוב תהיה ממשלה - מה שכידוע לא קרה.

במכתבו מפרט עו"ד אלעד מן מעמותת "הצלחה", את הסיבות שבעטיין יש להביא למינוי בעלי משרות קבועות ואת ההשלכות של אי המינוי על השוק - גם אל מול ביקורת שעשה בעבר מבקר המדינה.

מן מזכיר כי גם לאחר הדיון בעניינם בממשלה התבצעו על ידה מינויים רבים (מקצועיים) בשרות הציבורי חרף 'האיפוק והריסון' הנדרשים בתקופת בחירות "דומה כי רק המינויים הנוגעים למשרד התקשורת ממשיכים להיות מעוכבים משום מה חרף הנזק המתמשך הנגרם בשל כך לרשות השנייה, למועצת הכבלים והלווין ולציבור כולו".

מן מזכיר כי המינויים ממשיכים כל העת להיות מעוכבים גם כשהתברר ששוב לא תקום ממשלה ופנינו לבחירות נוספות שמועדן נקבע לשני במרץ. לאחריהן יחלפו עוד לפחות עוד מספר שבועות, עד שנזכה לראות ממשלה קמה בישראל, שלא לדבר על תרחישים רצויים פחות.

לדבריו "בנסיבות אלו מתחדד חוסר הסבירות ואי התקינות המובהק שבעיכוב השלמת מינויים אלו לתקופה נוספת בלתי ידועה . וזאת על אף דברים נחרצים שנאמרו על נחיצות המינוי והפגמים הגלויים במצב הדברים הקיים"?

הוא מזכיר כי תפקיד מנכ"ל הרשות השנייה איננו מאויש כבר למעלה מארבע שנים במינוי קבע, ולאחר שבג"צ קבע כי מדובר מקצועית מובהקת שאינה כוללת רכיב משמעותי של מימוש מדיניות השר, ניתן היה לצפות כי אישור מינוי מנכ"ל לא יעוכב עוד. עוד הוסיף, "בחירות שלישיות מהוות שינוי נסיבות קיצוני וחריג כל כך שלא נראה במקומותינו בהקשר זה. דומה כי כעת נוטה בבירור הכף בעד השלמת המינויים - ויפה שעה אחת קודם".