קרו ההון סיכון נקסט גיר גייסה 30 מיליון דולר להשקעות בחברות אוטוטק ישראלית

הקרן השקיעה עד כה בפורטפוליו של חברות, שגייסו מצרפית מעל 150 מיליון דולר עד היום • כספי הגיוס ישמשו להשקעה בחברות ישראליות בשלבים הראשונים שפועלות בתחומי התחבורה החכמה והעיר החכמה

 

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

קרן הון הסיכון נקסט גיר (NEXT GEAR), המתמחה בהשקעות בחברות סטארט-אפ בתחום הרכב, השלימה גיוס בסך של 30 מיליון דולר. הכספים ישמשו להמשך השקעות בחברות ישראליות בשלבים הראשונים שפועלות בתחומי התחבורה החכמה (smart mobility) והעיר החכמה (smart cities). בין משקיעי נקסט גיר נמצאות 'מאיר' חב' למכוניות ומשאיות בע"מ, חברת איתוראן וכן חברות בינלאומיות בתחומי הרכב והתחבורה כגון הרץ וקבוצת וולוו.

לחברה יש שיתוף פעולה הדוק עם חממת החברות DRIVE TLV, שקידמה עד כה כ-40 חברות סטארט-אפ בתחום התחבורה החכמה ובתחומים קשורים. אנה ווסטרברג, סמנכ"לית בכירה לפתרונות מקושרים בקבוצת וולוו (Volvo Group) ומנכ"לית זרוע ההשקעות התאגידית של קבוצת וולוו -שהינה אחת מהמשקיעות בקרן, ציינה כי: "הפוקוס הוא על חברות עם חדשנות משבשת אשר מביאה לפתרונות חדשים שמשפרים את הרווחיות של הלקוחות שלנו והמאפשרות הזדמנויות עסקיות חדשות עבור קבוצת וולוו".

נקסט גיר החלה להשקיע בחברות פורטפוליו כבר במועד סגירת הגיוס הראשוני של הקרן בתחילת 2018. אחת מחברות הקרן (EXO) כבר הספיקה להירכש על ידי קבוצת LEAR ובנוסף חברות הפורטפוליו של הקרן נהנו מהשקעות המשך של לא פחות מ-150 מיליון דולר בתקופה של פחות משנתיים. בין החברות הבולטות שבהן השקיעה הקרן נמצאות Foretellix ,AutoFleet MDGo ,NoTraffic ,Hailo, Arbe, ו-Addionics.