בורסות עולם | סיקור שוטף

ראלי סוף שנה בוול סטריט: המדדים ננעלו בשיאים; הנאסד"ק לראשונה מעל 9,000 נקודות

אמזון זינקה לאחר שדיווחה על שיא בהיקף המכירות בחגים • ל-S&P 500 חסר רק 1% לרשום את העלייה השנתית הגבוהה ביותר מאז 1997 • מספר הדרישות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו זה השבוע השני ברציפות • "סין בקשר הדוק עם ארצות הברית על חתימה על השלב הראשון בהסכם סחר"

סוחרים בבורסת ניו יורק. /  צילום: רויטרס Brendan McDermid -
סוחרים בבורסת ניו יורק. / צילום: רויטרס Brendan McDermid -

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בעליות שערים ובשיאים במדדים. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-107 נקודות, או 0.4%. S&P 500 עלה ב-17 נקודות או 0.5% ואילו מדד נאסד"ק הוסיף 69 נקודות או 0.8%, וננעל לראשונה מעל לרף של 9,000 נקודות, ברמה של כ-9,022 נקודות. 

21:45

נמשך ראלי סוף השנה בוול סטריט עם שיאים חדשים במדדים. הדאו ג'ונס מטפס כ-60 נקודות, ו-S&P 500 עולה ב-0.3% לשיא נוסף. מדד נאסד"ק עלה לראשונה אי פעם מעל לרף של 9,000 נקודות. 

מניית אמזון  מובילה את העליות, ומזנקת יותר מ-4% לאחר שענקית המסחר המקוון הודיעה כי עונת הקניות של החגים שברה את כל השיאים. 

מדד S&P 500 עלה החודש ב-3% וב-8.6% ברבעון, והשלים עלייה של 29% מתחילת השנה. למדד יש סיכוי טוב לרשום שנה היסטורית: הוא במרחק של פחות מ-1% מלרשום את הביצוע השנתי הטוב ביותר מאז 1997. 

18:40

וול סטריט ממשיכה לרשום שיאים, בעוד מדד הנאסד"ק חצה לראשונה את הרמה של 9,000 נקודות.

מנייתה של אפל  מזנקת ביותר מ-1%, ובכך המניה משלימה מהלך עליות של יותר מ-100% מאז אזהרת הרווח שפרסמה בינואר האחרון.

17:35

מנייתה של ענקית המסחר המקוון אמזון  עולה בכ-2% על רקע הדיווח כי המכירות בחגים שברו שיאים.

טסלה  של אילון מאסק עולה ב-1.6% לשיא כל הזמנים. 

מניית פוט לוקר  מטפסת ב-1.2%, אפל  עולה ב-0.8%, גאפ  מטפסת בשיעור דומה.

16:33

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, והמדדים המובילים עולים לשיא כל הזמנים. מדד S&P 500 מטפס ב-0.15% לרמה של 3,232 נקודות, מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.2% ומדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.1%.

15:44

מספר הדרישות לדמי אבטלה בארה"ב ירד זה השבוע השני ברציפות, לאחר זינוק בתחילת דצמבר. אלו ירדו ב-13,000 דרישות ל-222,000 בשבוע שהסתיים ב-21 בדצמבר. בסיכום ארבעת השבועות דרישות האבטלה עלו בממוצע ב-2,250 ל-228,000 דרישות.

מלאי הנפט בארה"ב ירד ב-7.9 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-20 לדצמבר, כך לפי מכון האנרגיה האמריקאי. מדובר בכמות גבוהה לעומת התחזיות של האנליסטים בשוק, שצפו ירידה של 1.83 מיליון חביות.

מחיר הנפט מטפס ב-0.7% מעל לרמה של 61 דולרים לחבית.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על המשך קביעת שיאים ביום המסחר לאחר החופשה אתמול. 

דובר משרד המסחר של סין אמר כי "סין נמצאת בקשר הדוק עם ארצות הברית על חתימה על השלב הראשון בהסכם סחר". לדבריו, שני הצדדים עדיין עוברים על סעיפים מהותיים לפני החתימה. דברים אלו מצטרפים לדבריו של הנשיא טראמפ שאמר כי הוא צפוי להיפגש במעמד החתימה עם נשיא סין שי ג'ינפינג לטקס רשמי.

אמזון דיווחה כי היקף המכירות בתקופת החגים עלו לשיא, מעל למכירות בעבר, כאשר מיליארדי מוצרים נמכרו בתקופה זו ברחבי העולם, בהם עשרות מיליוני מוצרים של אמזון.

מלאי הנפט בארה"ב שהצביע על פחות חביות מהצפוי, עשוי לתמוך במניות האנרגיה כמו אקסון מוביל ושברון, בעוד הנפט נסחר בשיא של שלושה חודשים. 

מנכ"ל קורנית דיגיטל, רונן סמואל, אמר בראיון ל"גלובס" כי בחברה "לא מכוונים למכירה, אנחנו רוצים להיות חברה ישראלית גדולה עם מיליארד דולר מכירות".

12:35

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על המשך העליות ערב חג המולד, כאשר אתמול הבורסות היו סגורות לרגל החג.

09:15

העליות בטוקיו  ובשנחאי  התחזקו לקראת הסיום, והמדדים בשתי הבורסות ננעלו בעליות של כ-0.6% ו-0.85%, בהתאמה. בקוריאה ננעל מדד קוספי  בעלייה של 0.36%. 

07:20

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה חיובית, יום לאחר חג המולד. בורסות אוסטרליה והונג קונג סגורות לרגל החגים. בסין עולה המדד בשנחאי  ב-0.35%, ובשנזן בכ-0.15%. בטוקיו מטפס מדד ניקיי  בכ-0.4%, בהובלת מניית FamilyMart שמטפסת בכ-1.4%. מדד קוספי  בקוריאה משייט סביב רמת הפתיחה.

אתמול היו סגורים חלק מהשווקים המרכזיים באזור לרגל חג המולד, לרבות הונג קונג, אוסטרליה וקוריאה הדרומית.

אתמול והיום לא מתקיים מסחר באירופה. אמש לא התקיים מסחר בניו יורק, ושלשום, ערב חג המולד, התקיים שם יום מסחר מקוצר, ומדד נאסד"ק עלה קלות ורשם שיא, בפעם התשיעית ברציפות, לראשונה מאז 1998. הדאו ג'ונס ירד מעט, ו-S&P 500 ננעל ללא שינוי מהותי. 

ביוליוס בר פרסמו אתמול תחזית מטבעות ל-2020, תחזית שגובשה ע"י דיוויד קוהל, כלכלן המטבע הראשי של הבנק וע"י הכלכלנים דייוויד אלכסנדר מאייר וד"ר סופי אלטרמאט. לפי יוליוס בר, נתוני הרקע של המחזוריות הכלכלית צפויה לאתגר את התמיכה המבנית שהדולר קיבל בשנים האחרונות של העשור. הרווחיות הגבוהה וההכנסות של חברות אמריקאיות בהשוואה לשאר העולם מגנטו הון בעשור האחרון, מה שגרם לביצועים טובים של שוק המניות האמריקאי ותמיכה בדולר.

ביוליוס בר סבורים שלמטבעות האירופיים המושפעים ממחזוריות, דוגמת האירו, הליש"ט הבריטית והקרונה השבדית יש את הסיכויים הטובים ביותר להרוויח כשהצמיחה ברחבי העולם חווה שיפור, ביחס לארה"ב. 

בהתייחס לליש"ט, ביוליוס בר מציינים כי המטבע טרם הסיר מעצמו את משקולת הברקזיט, בזמן ששיחות בנושא הדיל הנרקם בין בריטניה לאיחוד האירופי עדיין נמצאות בכותרות.