הרפורמה בתעריפי המוניות יוצאת לדרך

ביום רביעי תיכנס לתוקף רפורמה שתוריד את מחירי הנסיעות הבין־עירוניות בכ-6.5%, ואילו הנסיעות העירוניות יתייקרו בכ-13% • איגוד נהגי המוניות הודיע על שיבושים בעבודת הנהגים

מוניות / צילום: ערן לם
מוניות / צילום: ערן לם

ביום רביעי הקרוב תכנס לתוקף הרפורמה בתעריפי המוניות, ותעריפי הנסיעות יעודכנו, כך שמחירי הנסיעות הבין־עירוניות ירדו בכ-6.5%, והנסיעות העירוניות יתייקרו בכ-13%.

זאת, בשל שינוי שיטת החישוב; כיום, מחיר הנסיעה נקבע לפי מונה המחשב את המחיר לפי זמן או מרחק, ואילו השיטה החדשה מבוססת על נוסחה המשלבת בין זמן למרחק. מחיר הנסיעה העירונית הממוצע צפוי לעלות מ-40.3 שקל ל-45.5 שקל - עלייה של כ-13%. מחיר הנסיעה הבין־עירונית הממוצע צפוי לרדת מ-114.5 שקל ל-106.9 שקל - ירידה של כ-6.6%. בנוסף, שיטת החישוב החדשה תכלול שלושה סוגי תעריפים ולא שניים, והמונים החכמים החדשים גם יאפשרו את הגברת הפיקוח והרגולציה בענף.

איגוד נהגי המוניות מתנגד לשיטת המחירים החדשה, והודיע על שיבושים בעבודת הנהגים. "אנחנו מקווים שתעצר ההחלטה הזו, שתפגע ב-30% מההכנסה של נהגי המוניות. בדקנו את הנושא הזה והקבלנו בין שני המונים, ולפי הבדיקה שלנו אנחנו נפסיד. איזה אדם בעולם מסכים שייפגעו בהכנסה שלו?", אומר ל"גלובס" יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות. "משרד התחבורה לא בנה את הנוסחה נכון ולא חישב את נושא המהירויות - אם אתה נוסע מהר יותר כשאתה יוצא מהעיר, אתה מרוויח פחות. ככל שהמרחק מתארך, אנחנו מפסידים כסף. שני המונים מותקנים אצלי - ובנסיעה מתל אביב לכפר יונה עם המונה החדש התעריף הוא 144 שקל, לעומת 188 שקל עם המונה החדש. היום בערב תהיה לנו פגישה מכרעת עם משרד התחבורה והאוצר. אם לא תצלח הפגישה, מחר ב-10:00 בבוקר נשבית את התחנות ולא ניתן שירות עד אחר הצהריים. נצא לשיירות מחאה בערים ונערוך הפגנה גדולה בתל אביב. זו תהיה יריית פתיחה".