לברון ג'יימס הוא ספורטאי העשור של סוכנות הידיעות "AP"

ג'יימס הוא שחקן ה-NBA שקלע הכי הרבה נקודות בעשור האחרון • במקום השני של ספורטאי העשור נמצא שחקן הפוטבול טום בריידי

לברון ג'יימס מהאל.איי לייקרס / צילום: רויטרס, Robert Hanashiro-USA TODAY Sports
לברון ג'יימס מהאל.איי לייקרס / צילום: רויטרס, Robert Hanashiro-USA TODAY Sports

שחקן ה-NBA לברון ג'יימס הוא ספורטאי העשור של סוכנות הידיעות האמריקאית "AP". שמו נוסף לרשימה מכובדת של ספורטאים שזכו בתואר, בהם שחקן ההוקי ויין גרצקי והגולפאי ארנולד פאלמר.

"אתה מוסיף 10 שנים נוספות של למידה וקושי, וכל אדם חכם, שרוצה לצמוח, ילמד מכל החוויות האלו", אמר ג'יימס, שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-35, ל"AP". "לפני עשור, בדיוק מלואו לי 25. עוד רגע אני אהיה בן 35 ואני נמצא במקום טוב יותר בחיים שלי ויש לי הבנה טובה יותר לגבי מה אני רוצה להשיג בחיים שלי". 

ג'יימס משחק כיום בקבוצת ה-NBA לוס אנג'לס לייקרס ובעשר השנים האחרונות הוא היה השחקן שקלע הכי הרבה נקודות. את העשור הוא התחיל במקום ה-124 ברשימת הניקוד של הליגה, ואילו כעת הוא צפוי לעקוף את קובי בראיינט, שנמצא במקום ה-3. המקום השני והראשון (ששייכים לקארל מלון ולכרים עבדול-ג'באר בהתאמה) נמצאים גם הם בהישג יד. 

במקום השני ברשימת ספורטאי העשור נמצא שחקן הפוטבול טום בריידי. האצן האלוף האולימפי יוסיין בולט התברג במקום השלישי ושחקן הכדורגל ליונל מסי הגיע למקום הרביעי. השחיין מייקל פלפס, הספורטאי האולימפי המעוטר ביותר בהיסטוריה עם 28 מדליות, מתוכן 23 מדליות זהב, נמצא במקום החמישי. 

אתמול נבחרה הטניסאית סרינה ויליאמס לספורטאית העשור.