ממקאן לרשת: אלדד וינברגר מונה לסמנכ"ל הדיגיטל ברשת 13

וינברגר שימש בתפקידו האחרון כמשנה למנכ"ל משרד הפרסום מקאן ת"א, אך לאחרונה החליט לפרוש על רה-ארגון שנערך בהנהלת הקבוצה

רשת 13 מחזקת את עצמה בפיגורה דיגיטלית משמעותית: אלדד וינברגר, עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל משרד הפרסום מקאן תל-אביב, מצטרף לרשת וימונה לתפקיד סמנכ"ל הדיגיטל.

וינברגר ניהל חלק ניכר מהקריירה שלו בקבוצת מקאן בחלק ניכר מהתחומים בהם עוסק פרסום: קריאייטיב, דיגיטל וניהול לקוח. לפני מספר שנים ולאחר שכיהן בתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל, עזב וינברגר את הקבוצה לטובת תפקיד המשנה למנכ"ל מאקו, זרוע הדיגיטל של קשת 12. אולם בהמשך, כשהתחלף בקבוצת מקאן מנכ"ל, והמנכ"ל החדש עמית משיח החל לבנות כוורת של כישרונות, חזר וינברגר לקבוצה בתפקיד המשנה למנכ"ל, תפקיד אותו חלק עם נדב פרסמן.

לאחרונה נערך רה-ארגון בהנהלה של מקאן. משיח הפסיק לנהל את התוצר המקצועי, ומי שנכנס לתוך הנישה הזאת היה נדב פרסמן, שמונה לתפקיד המנכ"ל וקיבל את האחריות על כך. בסיטואציה שנוצרה החליט וינברגר לפרוש.

נזכיר כי בניגוד למתחרים בקשת 12, שהשקיעו מיליוני שקלים בפיתוח זרוע דיגיטלית, אך כיום יש להם את אתר מאקו שנחשב לאחד משלושת האתרים הגדולים בישראל - ברשת 13 לא הצליחו לבנות זרוע דיגיטלית משמעותית. החיבור ההולך וגובר בין הפלטפורמות השונות הפך את היעדר הזרוע הדיגיטלית של רשת למגבלה של ממש גם באפשרות לתמוך ולקדם תכנים שעולים על מסך הטלוויזיה בתוך אתר האינטרנט של הערוץ, אך גם ביכולת ליהנות מאפיקי הכנסה חדשים בדיגיטל.

הצורך בזרוע דיגיטלית חזקה הופנם ברשת, אולם הערוץ התמודדו עם אתגרים משמעותיים אחרים - למשל הצורך למזג בצורה יעילה את ערוץ עשר לתוך הפעילות, לעבוד על הסינרגיה עם חברת חדשות חדשה וליישר את הרווחיות, שספגה מכה קשה בגלל ההשקעות שנבעו מפיצול ערוץ 2 ובגלל השיתוק שנכפה על הערוץ בעטיים של חודשי המיזוג הארוכים.

כדי לייצר קיצור דרך נשקלה ברשת 13 האפשרות לרכוש את אתר וואלה מידי קבוצת בזק, אולם למרות משא-ומתן מתמשך, הצדדים לא הגיעו להסכמות, וכרגע האפשרות שהרכישה תצא לפועל אינה גבוהה.

בין אם רכישת וואלה תצא בעתיד לפועל ובין אם לא, רשת תיאלץ לפתח זרוע דיגיטלית, ולצורך זה דרוש אדם מיומן ומנוסה שמבין את תחומי המדיה הפרסום והתוכן. נזכיר כי עד לאחרונה כיהנה בתפקיד סמנכ"לית הדיגיטל של רשת מיכל לוצקי, שפרשה בחודש שעבר ועברה לתפקיד סמנכ"לית הדיגיטל והפיתוח העסקי ב"גלובס"