משרדי הביטחון והאנרגיה יממנו פיתוח חוות טורבינות רוח ברמת הגולן

שני המשרדים יממנו פיתוח טכנולוגי שיאפשר הקמת חווה של טורבינות רוח ברמת הגולן,מבלי לשבש את פעילות צה"ל וחיל האוויר באזור • היקף המימון המשותף לפיתוח הטכנולוגי החדש יהיה כ-250 מיליון שקל

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אודי אדם, ומנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי / צילום: אוריאל חרמוני, משרד הביטחון
מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אודי אדם, ומנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי / צילום: אוריאל חרמוני, משרד הביטחון

משרד הביטחון ומשרד האנרגיה יממנו פיתוח טכנולוגי שיאפשר הקמת חווה של טורבינות רוח ברמת הגולן, מבלי לשבש את פעילות צה"ל וחיל האוויר באזור.

על ההסכם החדש, שצפוי להסדיר את סוגיית ההקמה וההפעלה של מאות טורבינות רוח בצפון להפקת חשמל, חתמו גם משרדי האוצר ורשות החשמל. היקף המימון המשותף לפיתוח הטכנולוגי החדש יהיה כ-250 מיליון שקל.

ההסכם נחתם אתמול (ד') בין מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם, לבין מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי. במשרדי האנרגיה והביטחון לא פירטו אודות הפיתוח הטכנולוגי המדובר. עם זאת, גורמים העריכו כי מדובר במענה שיאפשר את הפעלת טורבינות הרוח באזור הגולן, מבלי שיפריעו לפעילות המבצעית השופטת כל חיל האוויר וצה"ל באותה גזרה.

במשרד הביטחון אמרו כי עם השלמת הפיתוח הטכנולוגי, יקודמו מספר מיזמים בתחום שכעת נמצאים בשלבי תכנון. מיזמים אלה יצאו לפועל במהלך השנים הקרובות.

"משרד הביטחון רואה חשיבות רבה בקידום של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת", אמר מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם. "מתוך ראייה זו השקענו משאבים רבים בקידום ההסכם, וביחד עם צה"ל, הסכמנו לקחת סיכונים מחושבים. המענה הטכנולוגי יצור את האיזון הנכון בין צורכי הביטחון לצורכי משק האנרגיה והגנת הסביבה, ואנו נפעל ליישומו".

גם מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, בירך על ההסכם החדש ואמר כי "פעלנו בכל האמצעים כדי לקדם את תחום האנרגיות המתחדשות, שדורש התמודדות עם אתגרים רבים, ובהם אתגרים ביטחוניים, כלכליים ותכנוניים".

במשרד האנרגיה אמרו עוד כי ההסכם מהווה ציון דרך משמעותי לקראת השגת היעדים שקבע שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, לקראת שנת 2030, תוך פיתוח משק חשמל המבוסס על אנרגיה נקייה, שכולל בין השאר גם אנרגיה סולארית.